A szegedi székhelyű Eno-Pack Kft. immár tíz éve foglalkozik bor és pálinka csomagolások nagykereskedelmével. E tevékenység bővítéséhez keresett a vállalkozás pénzügyi forrást, amelynek segítségével kisebb szériában is tudnak csomagolóanyagokat gyártani.
A vállalkozás mindeddig külföldi beszállítókra volt utalva, azonban a saját kapacitásokra építve hamarosan a hazai piac méretéhez illeszkedő kisebb szériában, rugalmasabban szolgálhatják ki közel 300 megrendelőjüket. Mivel az Eno-Pack termékeit Magyarország valamennyi bortermelő vidékén közel 300 borászat, és számos pálinkaház használja - az ismert és kisebb házak egyaránt -, így a vállalkozás elég széles körben lát rá a piaci igényekre.
"Miközben a külföldi beszállítók jellemzően nagyobb, több tízezres minimális megrendelési mennyiségben gondolkodnak, a hazai borászok igénye nagyságrendileg 5000-10 000 darabos termékszéria feliratozása, legyen szó boros vagy pálinkás palackok, dugók, címkék, díszdobozok elkészítéséről"- mondja Gyömbér István, az Eno-Pack Kft. ügyvezetője.
Lesz saját nyomda
A Széchenyi Tőkebefektetési Alaptól (SZTA) érkező 49,9 millió forintos forrás hozzásegíti a társaságot, hogy pályázati forrásokra és önerejére is támaszkodva még ebben az évben megkezdhesse saját nyomdai üzemegységének kialakítását Szegeden. Így a vállalkozás gyorsabban, a megfelelő szériaszám mellett szolgálhatja ki meglévő ügyfeleit. A speciális nyomdagép megvásárlása mellett az alkalmazotti létszám bővítése és az alapanyagok megvásárlása is a fejlesztési projekt részét képezi.
"A társaság bővüléséhez adott a piaci lehetőség, stabil és bővíthető a megrendelői állomány, életképes az üzleti terv és csupán a finanszírozás hiányzik ennek valóra váltásához"- emelte ki Csuhaj V. Imre, a Széchenyi Tőkealap-kezelő Zrt. igazgatóságának elnöke, aki szerint a banki forráshiányos környezetben ez jó példa arra, hogy vannak más forrásbevonási lehetőségek.