A KFC-t, a Pizza Hut-ot és a Taco Bell-t is üzemeltető Yum! Brands 23 százalékkal növelte nettó profitját a harmadik negyedévben, derült ki tegnap közzétett gyorsjelentéséből. A 99 centes egy részvényre jutó eredmény nagyjából megegyezik az elemzők által várt 97 centes összeggel.
Az erőteljes növekedés az amerikai és a kínai üzletek árbevétel-bővülésének valamint a marzsok javulásának volt köszönhető. A világszerte több mint 38 000 étteremmel rendelkező cég két legfontosabb piacán, az USA-ban és Kínában is 6 százalékkal tudta növelni bevételét. A kínai piac már 44 százalékát adta az összes eladásnak, amit az Egyesült Államok követ 30 százalékkal.
Kínában a korábban bejelentett 700 üzlethez képest immár 750 új egység megnyitását a tervezi a gyorsétterem-lánc. Az USA-n kívül 1750 új étterem nyílhat idén az új tervek szerint. Ezáltal az idei évre tervezett tisztított nettó profit-előrejelzését is megemelte a vállalat a korábbi részvényenkénti 3,22 dollárról 3,24 dollárra, bár ez még mindig elmarad az elemzők által várt 3,26 dolláros éves EPS-től.
A vártnál egy hajszállal jobb negyedéves számok és a megemelt éves előrejelzés hatására több mint 4 százalékot emelkedett az árfolyam a piaczárás utáni kereskedésben.
Yum! Brands (NYSE)