A harmadik negyedévben 14,1 százalékkal, 19,02 milliárd forintra nőtt a Magyar Telekom Nyrt. adózott eredménye 2011 azonos időszakához viszonyítva - derül ki a társaság csütörtök reggel közzétett, nemzetközi szabályok alapján készült konszolidált gyorsjelentéséből.
A harmadik negyedévben a működéshez kapcsolódó EBITDA - kamatfizetés, adózás és értékcsökkenési leírás előtti profit - 5,4 százalékkal nőtt. A bevételek 1,3 százalékkal, 152,1 milliárd forintról 150,1 milliárd forintra mérséklődtek.
Új pillérek Új területekre koncentrál a Magyar Telekom, a távközlésen túli szolgáltatások bevezetésére törekszik a cég - mondta Pataki Róbert, a vállalat stratégiai és üzletfejlesztési vezérigazgató-helyettese a Világgazdaságnak. A szakember azt mondta, hogy az új szolgáltatásokból - a jelenlegi tevékenységi kört tekintve alapnak - öt év múlva a bevétel 25-30 százaléka származik majd, és 6-8 év múlva jöhet el az az idő, amikor már az e szolgáltatásokból származó bevétel meghaladhatja a hagyományos területeket. A már kipróbált új területek között említette az energiapiacot, amelyen azonban a kiskereskedelmi tevékenységet csak első lépésnek szánja a cég. Ugyancsak ide sorolta a biztosítást, amelyet már 270 ezer ügyfélnek nyújtanak, valamint a mobilparkolást, illetve az interaktív televíziózás élményét nyújtó fejlesztéseket és a közösségi felületet, az iWiW-et. |
Az energiaszolgáltatásból származó bevételek jelentős növekedése, valamint a növekvő tévé-, mobilinternet- és okostelefon-értékesítés miatt növekvő mobilkészülék-értékesítés nem ellensúlyozta a vezetékes és mobil hangalapú, valamint a rendszerintegrációs és it-bevételek csökkenését.
Az [origo]-t kiadó Origo Média és Kommunikációs Szolgáltató Zrt. kizárólagos tulajdonosa a Magyar Telekom Nyrt.