Hosszú idő után először csökkent a McDonalds összehasonlítható alapon, azaz kizárólag a legalább egy éve nyitva tartó üzleteivel számolt forgalma. A Bloomberg által megkérdezett elemzők 1,1 százalékos eséssel számoltak, a tényadat azonban 1,8 százalékos zsugorodásról számolt be a gyorsétterem lánc legalább egy éve nyitva tartó üzleteinek értékesítését illetően. Az adat fontosságát jól érzékelteti, hogy 2003 áprilisában fordult elő hasonló a gyorsétterem-lánccal. Csak az amerikai üzletek eladásai havi alapon 2,2 százalékkal kerültek lejjebb októberben. Az adat azért is elbizonytalanító, mert a cég bevételeinek egyharmada az Egyesült Államokból ered.
A McDonald's október 19-én tette közzé negyedéves gyorsjelentését, amiben a McDonald's menedzsmentje már jelezte, hogy várhatóan negatív lesz októberben az összehasonlítható értékesítés változása. A csökkenés ezért nem lephette meg annyira a piacot, dacára annak, hogy régen nem mutatott ennyire látványosan gyenge teljesítményt a cég. A részvény csupán 0,8 százalékot esett a nyitás előtti kereskedésben.
A társaság hivatalos közleménye szerint a fogyasztók visszafogottabb kereslete és az egyre élénkülő iparági verseny idézhette el a kedvezőtlen adatot. Don Thompson, július óta regnáló vezérigazgató bejelentette, 2013-tól új termékekkel bővül a paletta és reméli ezzel sikerül újabb rétegeket megnyerni.
McDonald's (NYSE)