A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) szerint megtévesztő tájékoztatást ad a Magyarországról az év végén kivonuló Bricostore áruház a jótállással kapcsolatban a vásárlóknak. A hatóság csütörtöki közleményében arra hívja fel a figyelmet, hogy a Bricostore Hungária Kft. év végével megszünteti magyarországi tevékenységét, és ezzel összefüggésben az elmúlt napokban számos fogyasztói bejelentés érkezett.
A bejelentések megnövekedett számára tekintettel a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelősége 2012. november 24-én próbavásárlással egybekötött helyszíni ellenőrzést végzett a Bricostore miskolci áruházában.
A hatósági ellenőrzés során beigazolódott, hogy a vételár kifizetésekor a pénztárnál, illetve a jótállási jegy érvényesítése során a vevőszolgálati pultnál arról tájékoztatták a próbavásárlást végző felügyelőket, hogy a megvásárolt termékeket minél hamarabb próbálják ki, mert amíg az áruház nem zár be - ami valószínűleg év végén megtörténik - , meghibásodás esetén azt kicserélik, utána viszont már sehol nem fogják tudni érvényesíteni jótállási, szavatossági igényüket.
A kötelező jótállás időtartama egy év, melyet a vásárlás napjától vagy az üzembe helyezéstől - amennyiben azt az eladó vagy képviselője végezte el - kell számítani - hívja fel a figyelmet a hatóság.
A kötelező jótállás alá nem tartozó termékekre a jogszabály a vásárlástól számított két évig teszi lehetővé, hogy a fogyasztó szavatossági igényeit érvényesítse. Ennek értelmében a termék meghibásodása esetén a fogyasztó elsősorban - választása szerint - kijavítást vagy kicserélést követelhet.
Amennyiben a kijavítás vagy a csere nem lehetséges, úgy a fogyasztó megfelelő árleszállítást igényelhet, vagy elállhat a szerződéstől, és visszakövetelheti a vételárat - írja közleményében az NFH.