A kiskereskedelmi láncoknak, egyebek között az Amazon.com, a Sears és a WalMart vállalatnak is közösségi médiakampány szolgáltatásokat nyújtó Offerpop kimutatása szerint 40 százalékkal emelkedett a reklámaktivitás a közösségi hálózatokon a karácsonyi bevásárlási szezon nyitányának tekintett hétvégén.
Ezzel szemben az 500 legnagyobb internetes kiskereskedelmi portál forgalmát követő IBM Smarter Commerce kimutatásai szerint az internetes értékesítések alig egy százaléka volt tulajdonítható a közösségi portálok közvetítő szerepének. Ez ráadásul kisebb is a tavalyinál.
Ennek ellenére a kiskereskedelmi láncok pozitívnak értékelik a közösségi hálók szerepét. "Azoknak a kiskereskedőknek a többsége, akikkel együtt dolgozunk, egyetért abban, hogy jobb, ha beszélnek termékükről vagy márkájukról, mint ha nem" - mutatott rá Erin Robbins O'Brien, a közösségi hálókon folyó aktivitás elemzésére szolgáló szoftvereket fejlesztő Viralheat piackutató vállalat üzleti információ elemzési igazgatója. Véleménye szerint a közösségi hálók sokkal nagyobb befolyással vannak a vásárlási döntésekre, mint amire az IBM Smarter Commerce adatai következtetni engednek.