"10 év lassú gazdasági növekedésnek nézünk elébe Európában, és ha a miénkhez hasonló céget vezet valaki, és nem így gondolkodik, akkor csak átveri saját magát. Európa érdekében remélem, hogy nincs igazam, de akkor is realistának kell lennünk." -tárta a Bloomberg újságírói elé meglehetősen borúlátó jövőképét az Unilever vezérigazgatója, Paul Polman.
Az angol-holland óriáskonglomerátum vezetője szerint az Egyesült Államokban sem várható rövid távon erőteljes fellendülés, Amerikában a gazdasági növekedés nyomott lesz, évi 2 százalék "ha szerencsénk van". A legfrissebb makroadatok arról árulkodnak, hogy a fogyasztók "aggódnak". Az amerikai gazdaság számára ráadásul egyre nagyobb terhet jelent az a széles szegény réteg, amelyik mind nagyobb mértékben támaszkodik az állami védőhálóra és juttatásokra - véli Polman. Az Unilever már az előző gyorsjelentésében is sokat hivatkozott az erőteljes versenyre és az egyre gyengébb fogyasztói környezetre, bár a vállalatnak sikerült valamelyest túlszárnyalnia az elemzői várakozásokat az árbevétel növekedése terén.
Az amszterdami és londoni tőzsdére is bevezetett társaság első kézből értesülhet a globális fogyasztói hangulatról, hiszen a világ harmadik legnagyobb fogyasztói javakat gyártó vállalataként (és a Wikipedia szerint a világ legnagyobb jégkrémgyártója is) bevételének több mint kétharmadát Európában és Amerikában szerzi, bár a legutóbbi negyedéves gyorsjelentés tanulsága alapján Ázsia és Afrika adta a legnagyobb szeletet 40 százalékkal.