A várakozásoktól elmaradó egy részvényre jutó profitról számolt be a világ legnagyobb légiszállítmányozó cége, a FedEx a ma közzétett gyorsjelentésében, az 1,39 dolláros profit hajszálnyival vétette el az 1,41 dolláros elemzői várakozást. Az eredményeket árnyalja, hogy a negyedévben a társaság részvényenként 11 centes egyszeri veszteséget szenvedett el a Sansdy hurrikán pusztítása muatt, az e nélkül számított 1,5 dolláros profit viszont meghaladja az előzetes várakozásokat.
A vállalat 11,1 milliárd dolláros árbevételt ért el a negyedév során, többet, mint ami a 10,82 milliárd dolláros elemzői konszenzusban szerepelt. A FedEx menedzsmentje ezzel együtt arra figyelmeztetett, hogy a Sandy okozta veszteségek az aktuális negyedévre is kihathatnak, a vállalat 1,25-1,45 dolláros egy részvényre jutó nyereséget (EPS) prognosztizál, a sáv közepe pedig alacsonyabb az elemzők által várt 1,45 dollárnál.
A részvény a felszínen gyenge eredmények és menedzsment prognózis ellenére 1,5 százalékos emelkedést mutat nyitás előtt, amiben valószínűleg nagy szerepe van annak, hogy a menedzsment Sandy okozta nehézségek ellenére megerősítette a teljes üzleti évre vonatkozó, 6,2-6,6 dolláros prognózisát, miközben a Bloomberg elemzői konszenzusában csupán 6,37 dollár szerepel (a vállalat üzleti éve nem esik egybe a naptári évvel, november végén a második üzleti negyedévét zárta a FedEx, azaz a 2013-as üzleti éve májusban ér véget).
A FedEx gyorsjelentésének nem kizárólag a vállalat szempontjából van jelentősége, a világ szállítmányozási iparának egyik legmeghatározóbb szereplőjeként a cég beszámolói a globális konjunktúra egyfajta mércéjének is tekinthetők. A FedEx szolgáltatásai iránti kereslet és az egyes divíziók profitabilitása egyaránt érdekes.
A vállalat üzemi eredményhányadára több negatív tényező is rányomta a bélyegét az elmúlt negyedévben, a szállítmányozás számára kulcsfontosságú üzemanyagárak kedvezőtlen irányba változtak, miközben a gyenge konjunktúrában az alacsonyabb profittartalommal bíró, lassabb szállítási formák felé tolódik el a kereslet. Erre a cég erőteljes költségcsökkentéssel és átszervezésekkel reagált, 2012 folyamán több fontos intézkedést is hozott a menedzsment ennek érdekében (a válllalat kilátásairól korábbi elemzésünkben olvashat részletesen).
A FedEx szegmensei közül ezzel együtt is az extra rövid határidőket vállaló Express üzletág haladta meg üzemi eredmény szintjén a várakozásokat (230 millió dollár a várt 195 millió dollár helyett), míg a másik két meghatározó divízió, a földi szállítás és a tengeri teherszállítás egyaránt hajszálnyira elmaradt a konszenzustól. Az árbevétel terén mindhárom nagy terület kisebb-nagyobb mértékben felül tudta múlni a várakozásokat.
FedEx (NYSE)