Tavaly 9,75 millió darab autót adott el a Toyota, írja a BBC a japán autógyárra hivatkozva. Ez több mint egyötödével több autót jelent, mint az azt megelőző évben.
Legnagyobb versenytársa, a General Motors, amely 2011-ben a világ legnagyobb autógyára volt, tavaly azonban alulmúlta a japán céget, az amerikai vállalat 9,29 millió autót értékesített.
A General Motors azért tudta 2011-ben megelőzni a Toyotát, mert a japán céget természeti katasztrófák sújtották a fő gyártóbázisainak otthont adó Japánban és Thaiföldön, ezek miatt hosszabb-rövidebb időre leállt a termelés. Emellett az erős japán jen is ártott a cégnek, mert egyrészt az exportpiacokon emiatt drágultak a gyár autói, visszafogva a keresletet, másrészt pedig amikor a külföldi leányvállalatok hazautalják a japán cégközpontba a profitot, akkor az erős jen miatt a cégcsoport bukik.
Tavaly azonban megerősödött a japán autócég, és visszanyerte erős pozícióit a fontosabb piacain, például az Egyesült Államokban. Az is segít most a Toyotának, hogy a jen tavaly november óta 15 százalékkal gyengült a dollárral szemben.