Az Evonpro mérnökei újragondolták a karosszéria-szerkezetet és a felhasznált anyagokat is, hogy alkalmasak legyenek az alternatív hajtásra. Önálló karosszériaegységeket fejlesztettek ki, amelyek a giliszta gyűrűihez hasonlóan kapcsolódnak egymáshoz, s az elemekből a midibusztól a távolságin keresztül a csuklósig bármilyen modell összeállítható.
Varga Antal, a mérnökcsoport vezetője azt mondta a lapnak: az év végére tervezőasztalon lesz az új jármű, és a közlekedési hatósághoz fordulnak az egész unióra érvényes típusbizonyítványért.
Az Evopro buszait 400 millió forintos uniós támogatással fejlesztik, és úgy tervezik, hogy a hagyományos dízelváltozatnál csak 10 százalékkal legyen drágább a hibrid. Az üzemeltetési költségek 40 százalékkal lehetnek alacsonyabbak a hagyományos buszokhoz képest. A kompozit vázszerkezet élettartama tíz évvel hosszabb, mint az acélszerkezeté. Mindezt figyelembe véve egy-egy busz ára négy-öt éven belül megtérülhet.