"A munkatársaimmal alaposan felmértük a Zsolnay-gyár helyzetét, az egyes piacokat, és mindenhol azt láttuk, hogy a hatékony marketing hiánya a legnagyobb gond. Márpedig marketing nélkül a legjobb terméket sem lehet eladni" - mondta az [origo]-nak a szír származású, svájci születésű és állampolgárságú üzletember Bachar Najari.
Az évek óta részben Magyarországon élő Bachar Najari kérdésünkre kijelentette, a Zsolnay kimondottan híres az Arab-félsziget országaiban, így Katarban vagy Ománban, ott tehát jó értékesítési lehetőségek vannak a porcelánmanufaktúra számára. "De hasonlóan fontos piac a nyugat-európai, és természetesen a magyar is, hiszen itt mindenki ismeri a márkát" - magyarázta, hozzátéve, hogy az arab világban, Ausztriában és Svájcban meglévő üzleti kapcsolatai sokat segíthetnek a cég talpra állításában.
"A Zsolnay múltja nagyszerű, minden adott ahhoz, hogy színvonalas és versenyképes termékeket gyárthasson, amelyek, például üzleti ajándékként, Magyarországnak is hírét vinnék. Fantasztikus a gyár múzeuma, abban is vannak még lehetőségek, a létesítményeket a jelenleginél sokkal jobban ki lehetne használni" - sorolta az idehaza főleg svájci luxusórák kereskedelmével foglalkozó üzletember.
Felvetésünkre elismerte, a gazdaság mostani helyzete nem segíti a nagyratörő terveket, de az üzleti terv kidolgozásánál ezt is figyelembe vették. "Tisztában vagyok vele, hogy az első profitra legalább 4-5 évet várni kell, addig pedig sokat kell dolgozni. Ennek érdekében elismert szakembereket nyertem meg az ügynek, akik a termelés átszervezésével segítenék a folyamatot" - mondta Bachar Najari.
A Zsolnayt nyolc éve kapta meg a pécsi önkormányzat a magyar államtól, egyúttal átvállalta a gyár egymilliárd forintra rúgó adósságát. Pénzt azonban nem tudott beletenni a fejlesztésre szoruló gyárba, ezért 2010-ben eladta a részvények 49 százaléknyi csomagját, amely aztán a Közgép Zrt.-hez került. A Közgép tavaly nyáron egy forintért visszaadta a részvényeket a városnak. A jelenlegi pályázaton Bachar Najari cége volt az egyetlen induló.