A 2012-ben elköltött 3,6 milliárd dollár után idén 4,1 milliárd dollár fordítana beruházásokra a Warren Buffett nevével fémjelzett Berkshire Hathaway által 2009-ben megvásárolt Burlington Northern Santa Fe vasúti társaság.
A menedzsment javaslata szerint 2,3 milliárd dollárt fordítanának a vasúti hálózat fejlesztésére, 1 milliárd dollárt vasúti teherkocsik vásárlására. Továbbá 250 millió dollárt költenének a biztonsági fejlesztésekre és 550 millió dollárt hatékonyság javításra.
A társaság felismerte, hogy a megnövekvő amerikai olajkitermelés miatt keletkező olajtöbbletet a finomítókhoz el kell szállítani. Elsősorban Észak-Dakotára fókuszál a cég, és viszi el a finomítókhoz a nyersolajat. 2020-ra a világ egyik legjelentősebb olajkitermelő régiójává válhat Észak-Dakota.
Még a hónap elején mondta a vasúti társaság vezérigazgatója, hogy 40 százalékkal akarják megnövelni éves alapon az olajszállítási kapacitásukat. Az év végére napi 700 ezer hordós teljesítményt szeretne a cég elérni.
2012-ben a vasúti szénszállítás 6,2 százalékot esett éves szinten a Burlingtonnál, ami jónak számít, mivel a hét legnagyobb amerikai társaság 9,8 százalékos zsugorodással szembesült. A szén iránti kereslet leginkább az olcsó amerikai földgáz miatt esett vissza, mivel több gyár átállt az olcsóbb és környezet barátabb nyersanyag használatára. A többlet olaj megjelenése pedig jó lehetőséget jelenthet több cégnek is, hiszen a kieső bevételeket helyettesíteni tudják.
2009 novemberében jelentette be a Burlington Northern Santa Fe, hogy 26,5 milliárd dollárért megvásárolja a Berkshire Hathaway a céget.
Berkshire Hathaway napi grafikon (NYSE)