Túlszárnyalták a várakozásokat az Unilever tavalyi eredményei, ami a cég szerint annak köszönhető, hogy a személyes fogyasztási és háztartási cikkek piacára fókuszáltak az olyan nagy növekedési potenciállal rendelkező területeken, mint Ázsia vagy Latin-Amerika.
A cég operatív marginja (üzemi eredmény aránya a bevételhez) 13,8 százalékra nőtt a tavalyi év során, ami az összes elemzői várakozást meghaladta. Az értékesítések az egész évre vonatkozóan 10 százalékkal emelkedve 51,3 milliárd eurót tettek ki, ami az 1,57 eurós egy részvényre jutó tavalyi nyereséggel együtt nagyjából megegyezett a prognózisokkal. Csak a negyedik negyedévben viszont a vártnál ugyancsak jobban alakultak a társaság értékesítési számai, melyek 7,8 százalékos bővülést mutatnak az előzetes 6,2 százalékos várakozásokkal szemben.
Európában viszont továbbra is komoly aggodalmakat okozhat a növekedési lehetőségek hiánya, a régióban csupán 0,2 százalékkal emelkedtek az értékesítések a negyedik negyedévben, amiben a lassú gazdasági növekedés játszhat szerepet. Ezzel szemben Latin-Amerikában 12 százalékos, Észak-Amerikában pedig 5-6 százalékos volt a bővülés az év utolsó három hónapjában.
A gyenge európai eredmények nem csak az Unilevert, hanem a versenytársakat is aggaszthatja. A Procter&Gamble és a Danone egyaránt elbocsátásokra készül, és továbbra sem számítanak a helyzet javulására az öreg kontinensen.
A kiváló eredményekre reagálva az Unilever részvényei 3 százalékot emelkedve történelmi csúcsukra ugrottak Amszterdamban.
Unilever árfolyama (Euronext Amsterdam)