A Praktiker 10 új kisáruházat nyitna

Vágólapra másolva!
A barkácslánc úgy látja, hogy bejött az új stratégiája, ezért a Dunántúlon újabb boltokat bérelne.
Vágólapra másolva!

Harmincezres vonzáskörzettel rendelkező, dunántúli városokban folytatná miniáruházas expanzióját a Praktiker a következő három évben - írja a cég a közleményében. Egy másik barkácsáruházlánc, az OBI pedig szerdán Győrben nyitotta meg a 25. áruházát.

A Praktiker Sátoraljaújhelyen és Komáromban nyitotta meg első miniáruházait Magyarországon, teszt jelleggel. A formátum - az első forgalmi adatok szerint - beváltotta a hozzá fűzött reményeket, elsősorban a hazai vásárlóknak köszönhetően. Sátoraljaújhelyen azonban minden tizedik, Komáromban minden harmadik vásárló érkezett a határon túlról.

A következtetéseket levonva a Praktiker elsősorban a Dunántúlon fogja folytatni terjeszkedését a következő három évben. Jelenleg is olyan településeket vizsgál, amelyek vonzáskörzetében legalább 30 ezren élnek. Ezekben a városokban 1000-1500 négyzetméteres üzletegységeket bérelne, és áruházanként 4000-5000 féle árucikket árusítana a helyi igények gyors kiszolgálása érdekében.

A Praktiker hazai leányvállalata jelenleg a német anyavállalat jóváhagyására vár az expanzió folytatásához. Ugyanakkor a barkácslánc a következő két-három évben nem tervezi közepes és nagy alapterületű áruházak megnyitását, esetleg átvételét Magyarországon. Ennek azért van jelentősége, mert a Bricostore nemrég jelentette be, hogy kivonul az országból, és egyelőre nem akadt vevő a boltjaira.

BarkácsláncokObiPraktikerBaumaxBricostoreBauhaus
Áruházak száma25191593
Árbevétel 2009 (milliárd forint)42,735,424,918,88,2
Árbevétel 2011 (milliárd forint)39,330,123,812,210,1
Adózott eredmény 2009 (milliárd forint)0,03-0,6-1,0-0,7-0,7
Adózott eredmény 2011 (milliárd forint)-2,0-3,4-4,0-2,2-1,8
Forrás: [origo]-gyűjtés, Opten


A Praktiker tapasztalatai szerint a hazai vevők csak a legszükségesebbeket veszik meg a barkácsáruházak kínálatából, és mindent olcsóbban szeretnének elérni, mint az eredeti ára. A festés és a lakásszépítés egyszerűsített változatai mellett már ismét elkezdtek a vásárlók felújítani, de csak nagyon alacsony szinten. Ami szerintük új jelenség, hogy a vevőkör elkezdett polarizálódni, és a vásárlók a hipermarketekben veszik meg az alacsonyáras nem élelmiszertermékeket, a barkácsáruházakba leginkább minőségi, jó ár-érték aránnyal rendelkező árukért mennek.

A láncnál arra számítanak, hogy 2013-ban a 370 milliárd forintosra becsült hazai barkácspiac zuhanása lassulni fog vagy megáll, és esetleg tovább tisztul a piac a külső gazdasági környezet hatásai miatt.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!