Nem járnak a McDonald's üzletekbe a fogyasztók, legalábbis a legfrissebb adatok szerint. A minimum egy éve nyitva lévő éttermek értékesítése 1,5 százalékot esett februárban éves alapon. Apró pozitívum, hogy a megkérdezett elemzők ettől pesszimistábbak voltak, mivel 1,6 százalékos csökkenést vártak.
Amennyiben a naptári hatást kiszűrjük az adatokból, - mivel 2012 februárja szökőév volt - akkor az eladások 1,7 százalékos növekedést mutatnak éves szinten világszerte.
A piaci szereplőket leginkább az amerikai folyamatok érdekelték, mivel január 1-jén járulékemelést hajtottak végre az USA-ban és az üzemanyagárak is egyre magasabb szintekre emelkedett.
Az amerikai piacon különösen fájó volt a társaság teljesítménye, az éves szintű visszaesés 3,3 százalék volt, bár a szakértők itt is nagyobb zsugorodásra számítottak (3,6 százalék). Az európai piacon a forgalom viszont csak 0,5 százalékot csökkent februárban, mely nem okozott túl nagy meglepetést. Ázsiában, Közel-Keleten és Afrikában is nagy volt a csökkenés.
A részvény jól reagált az adatokra, 1,5 százalék fölötti pluszban mozog az árfolyam.
McDonald's napi grafikon (NYSE)