A vártnál gyengébb eredményt tett közzé az Inditex divatcég 2012-re vonatkozóan, ennek hatására a társaság részvényei 2,9 százalékkal esnek a mai kereskedésben. A Bloomberg által megkérdezett elemzők 2,39 milliárd euró nettó profitot vártak, míg a társaság ezzel szemben csak 2,36 milliárd eurót ért el. A többek között a Zara, a Bershka és a Pull&Bear márkákat is forgalmazó társaság 22 százalékkal növelte nettó profitját 2012-ben az egy évvel korábbihoz képest, és az árbevételben is 16 százalékos növekedést produkált a világ legnagyobb ruházati kiskereskedője, azonban ezzel is elmaradt az elemzői előrejelzésektől.
A feltörekvő piacok hajtják a növekedést
A növekedés elsősorban a fejlődő piacokon elért eredménynek és az online értékesítések bővülésének köszönhető, ami ellensúlyozni tudta a gyenge spanyol gazdasági helyzet miatti rosszabb hazai teljesítményt.
Pablo Isla vezérigazgató ténykedése alatt a cég a a fejlődő országokra, például a kínai terjeszkedésre koncentrál, ahol tavaly szeptemberben kezdte el online értékesíteni a vállalat Zara márkájú ruházati cikkeit. Emellett az amerikai piacon is megjelent Massimo Dutti márkájával. A vállalat azt is bejelentette, hogy Oroszországban az idei őszi-téli szezonban indítja útjára Zara termékeinek online értékesítését.
Az Inditex körülbelül 1,25 milliárd eurót tervez befektetni az idei évben, amiből többek között 440-480 új üzlet nyitását szándékozik megvalósítani, ami valamelyest elmarad az egy évvel korábbi 482 boltos bővüléshez képest.
Az Inditex árfolyama (Madrid)