Több mint 10 éve nem tudott ennyi autót eladni 12 hónap alatt a Ferrari Japánban, derült ki a Japán Autógyártók Szövetségének március havi értékesítési adataiból. Az áprilistól márciusig tartó pénzügyi évben 558 Ferrari talált gazdára, a 2013-as első negyedév értékesítése pedig 40 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi időszak adatát.
A kedvező folyamat a makrogazdasági tényezőknek köszönhető, az országban egyre erősebb kereslet mutatkozik a luxusautók iránt. Ennek oka főleg, hogy a japán gazdaság talpra állásában bíznak többen, melyet a lakosság is érzékel, mikor meghozza fogyasztási döntéseit. Bár a jen folyamatos gyengülése csökkenti a Fiat csoportba tartozó Ferrari profitját az országban.
A helyzet azonban nem minden országban ilyen jó az autógyártó számára. Bár hivatalos első negyedéves adatok még nem érkeztek Kínából, az első két hónap alapján visszaesés tapasztalható az országban. Még szörnyűbb a helyzet Európában, ahol az értékesítés 40 százalékos visszaesést ért el, még Olaszországban is 36 százalékkal kevesebb Ferrari fogyott, mint a tavaly ugyanezen időszakában.
Mivel a Fiat tevékenysége nagymértékben az európai országok piacaira koncentrálódik, így a gyengülő makrogazdasági viszonyok megnehezítik az olasz autógyártó helyzetét. Az árfolyamon pedig jól tetten érhető a gyengélkedés az utóbbi hónapokban, sőt az elmúlt hetekben ismét közel 15 százalékos árfolyamzuhanást láthatunk.
A Fiat árfolyama (Milánó)