Ahogyan az Investor.hu-n is több ízben írtuk, az utóbbi időben pozitív és negatív hírek egyaránt érkeztek a Volkswagennel kapcsolatban. Ezzel együtt a technikai kép meglehetősen kecsegtető, így érdemes lehet megfontolni a beszállás lehetőségét.
Pozitívumok: Az amerikai autóeladások elérték a válság előtti szinteket, a Volkswagen 1973 óta nem tudott annyi autót eladni márciusban, mint tette azt idén, a közel 38 ezer darabos autóértékesítés 3,1 százalékkal haladja meg a tavalyi év azonos időszakában mért adatot.
Amerika mellet a feltörekvő piaci országok, elsősorban Kína kapja, illetve kaphatja a jövőben is a főbb hangsúlyt, a cég 2018-ig megkétszerezné gyártókapacitását az országban, 4 millió darabos termelésével megelőzné a listavezető Toyotát is.
Negatívumok:Hónapról hónapra mélyebbre süllyed az európai autópiac, a nagyobb piacokkal rendelkező országok adatai alapján vélhetően 10 százalék feletti mértékben csökken az összeurópai autóeladások száma az idén.
Másik negatív hír, hogy megközelítőleg 400 ezer autóját hívja vissza a Volkswagen a kínai forgalomból, miután váltóproblémák merültek fel a bizonyos típusokkal kapcsolatban, amely 450 millió eurós költséget jelenthet a cég számára.
Kulcsszinteken az árfolyam
A Volkswagen árfolyama a 187 eurós februári csúcstól a 155 eurónál húzódó 200 napos mozgóátlaghoz érkezett meg, amelyet az elmúlt hét napban nem tudott letörni, ami jó jel lehet, különösen akkor, ha hozzátesszük, hogy a RSI indikátor túladott zónában tartózkodik és az MACD indikátor is vételi jelzést adott.
A jelenlegi 158 euró körüli szintről első nekifutásra a 170 eurós szint lehet elérhető, ahol a legutóbbi éles letörése volt, illetve ahol az 50 és 100 napos mozgóátlagok találhatók.
Amennyiben letörne az erős 200 napos mozgóátlag, akkor 150 illetve 143 eurónál találhatunk támaszokat, ez utóbbi a hosszú távú trendvonal szintje, azonban az általános elemzői vélekedés szerint 200 napos mozgóátlag alatt nem tartunk részvényeket, mert ekkor már medve piacot mutatna a kurzus, így akár erősebb visszaesésre is lehet számítani.
Összegezve tehát, a jelenlegi szinteken lehet próbálkozni a részvénnyel, nem megfeledkezve a kockázatokról, és azok kezeléséről, így a 150 euró körüli veszteségvágó (stop-loss) szint lehet indokolt.
A Volkswagen árfolyama (euró)