Nem vonzó a McDonald's Amerikában a fiatal korosztály számára, derült ki a BrandIndex felméréséből. A cég két korcsoportra is elvégezte a kutatást, a 35 év felettieknél a McDonald's a negyedik, míg a 18-34 éves korosztályban csupán a 17. helyet foglalta el a gyorséttermek körében. Különösen fájó pont lehet a cég számára, hogy a 35 év feletti korcsoportban előttük szereplő Subway, Wendy's és Pizza Hut a 18-34 éves korosztályban is az első ötben található.
A BrandIndex felmérésében a fogyasztókat arról kérdezik meg milyen híreket hallott az adott márkákról, akár pozitív, akár negatív hírről van szó. Figyelembe veszik továbbá azt is, hogy a fogyasztó milyen úton jutott az adott információhoz.
Az élen mindkét kategóriában a Subway végzett, az amerikai gyorsétterem lánc sikereit pedig a McDonald's is megirigyelte. A cég legújabb terméke, a McWrap eléggé erőteljes Subway koppintásnak tűnik, melynek jelentőségét a vállalat belső dokumentumai is kiemelik "Ha nem lenne McWrap, fogyasztóink legalább 22 százaléka váltana a Subway-re". Kérdéses azonban, hogy az ízben és kalóriában is testre szabható "Subway-gyilkos" McWrap mennyire tudja elnyerni a fiatalabb fogyasztók elismerését.
Némi vigasz lehet a McDonald's számára, hogy a felmérés csak az USA fogyasztóira vonatkozott, mely a vállalat árbevételének egyre kisebb mértékét adja.
Az árfolyam egyelőre nem érezte meg a McDonald's "elöregedő" vásárlóközönségét, az utóbbi hónapokban komoly emelkedésben van.
A McDonald's árfolyama (NYSE)