Az elemzők által vártnál nagyobb mértékben esett vissza a többek közt KFC, Pizza Hut és a Taco Bell gyorséttermeket üzemeltető Yum! Brandsnek a forgalma Kínában. A legalább egy éve nyitva lévő üzletek forgalma 13 százalékkal volt alacsonyabb márciusban, mint egy évvel korábban, miközben a szakértők "csak" 10 százalékos zsugorodásra számítottak a Consensus Metrix adatai szerint. A problémát a Kentucky Fried Chicken éttermek teljesítménye okozta, miután forgalmuk 16 százalékkal esett vissza, míg a Pizza Hut egységek 4 százalékkal bővülésről számoltak be.
A Yum! Brands továbbra is annak a "levét issza", hogy a cég egyik beszállítója a megengedett mennyiségnél több növekedési hormont és antibiotikumot adott a csirkéknek, melyet a kínai hatóságok vizsgálatai decemberben kimutatták. Ennek következtében a fogyasztók egy csoportja bojkottálni kezdte a KFC gyorséttermek ételeit, emiatt az első negyedévben már 20 százalékos volt a kínai értékesítések visszaesése. A világ legnépesebb országa igen fontos piacnak számít a Yum!-nak, ugyanis a negyedik negyedévben már bevételeinek több mint felét adta Kína, ahol a cég a legnagyobb külföldi gyorséttermi láncának számít.
A vállalat annak érdekében, hogy visszacsalogassa a fogyasztókat a KFC éttermekbe, költséges kampányba kezdett Kínában, valamint ígéretet tett, hogy megszigorítja a beszállítóira vonatkozó előírásokat, és az élelmiszerek tárolásának szabályait Ázsiában. Ugyanakkor a társaság elmondása szerint nagyon valószínű, hogy az erőfeszítések ellenére tovább fog zuhanni a cég forgalma Kínában, mivel a madárinfluenza újra felütötte fejét Kínában, ami elriaszthatja a fogyasztókat az éttermekből.
A Yum! Brands mindenesetre nem adja fel, ingyenes jégkrémmel és üdítő italokkal csábítják az embereket az éttermeikbe Kínában. David Novak, a Yum! Brands vezérigazgatója közölte, további kampányokat terveznek indítani ebben az évben, és új ételeket fognak felvenni a kínálatukba. Novak elmondása szerint időbe fog telni mire helyreállítják a fogyasztók bizalmát Kínában, aminek következtében nem tudják fenntartani az elmúlt 11 évben tapasztalt kétszámjegyű eredménynövekedést
A kedvezőtlen hírekre 2,3 százalékos eséssel reagáltak a Yum! Brands részvényei tegnap.
Yum! Brands árfolyama (NYSE)