Megnövekedett az érdeklődés a krokodilfarmok iránt a luxusipari cégek körében, számos társaság vásárolt ilyen telepeket az utóbbi időben. A Hermés, a Louis Vuitton és a PPR egyaránt valósított meg ilyen felvásárlásokat, mivel az elmondásuk szerint csak így tudják biztosítani a magas minőségű krokodilbőrrel való megfelelő ellátásukat - írja a CNBC.
A Hermés emiatt számos farmot vásárolt Ausztráliában, és Louisianában az utóbbi hat hónapban, míg a Gucci tulajdonosa, a PPR egy normandiai krokodilfarm boldog tulajdonosa lett márciusban. A forgalom alapján a világ legnagyobb luxusipari vállalata, a Louis Vuitton pedig egy szingapúri krokodiltelepen lett többségi tulajdonos.
Nemcsak a krokodil, hanem a pitonbőr is keresett ezeknél a vállalatoknál, ezért a PPR jelenleg azon dolgozik, hogy minél nagyobb mennyiségben tudja biztosítani az ebből való ellátottságát. A vállalat dolgát nehezíti, hogy a hüllő védettnek számít.
Annak ellenére, hogy a luxuscikkek iránti kereslet várhatóan csökkenni fog ebben az évben, még mindig erőteljes forgalomra számíthatnak az iparágban tevékenykedő társaságok a legfrissebb kutatások szerint. Az olasz Altagamma luxusipari szervezet szerint a luxusipar 5 százalékkal fog bővülni ebben az évben a tavalyi 10 százalékos növekedés után.
Az óriási kereslet pedig tovább hajthatja felfelé a luxustermékek árait, melyek már így is 30 százalékkal magasabbak, mint öt évvel ezelőtt.
Patrick Albaladejo, a Hermés stratégiai fejlesztésekért felelős igazgatója elmondta a Financial Timesnak, hogy szerinte a bőrbeszerzés továbbra is problémás lesz a vállalatok számára. Albaladejo úgy véli, a bőr minősége elsősorban az állatok nevelésén múlik. Ha azok nem a megfelelő körülmények között élnek, a bőrük sem lesz megfelelő ahhoz, hogy luxuscikkeket gyártsanak belőlük.
A hatalmas kereslet miatt például a Louis Vuitton árbevétele is fokozatosan növekedett, és már a legnagyobb részét a divat és bőrcikkek forgalma tette ki az utóbbi években.
A luxuscégek termékei iránti megnövekedett kereslet pedig a részvények árfolyamán is megmutatkozik, az utóbbi fél évben az LVMH, a PPR és a Hermés is erősödni tudott.