Soha nem látott első negyedéves értékesítési adatról számolt be az angol bajnokságot nemrégiben megnyerő Manchester United. A január-márciusi időszakra közzétett 91,7 millió fontos árbevétel közel 30 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit. Ezzel egyébként a 84,9 millió fontos bevétellel számoló Bloomberg konszenzust is sikerült túlszárnyalniuk a vörös ördögöknek. A három fő szegmens közül gyakorlatilag egyikre sem lehetett panasz a negyedév során, miután 27,8-31,9 százalékos bővülés jellemezte őket.
Miből áll a futball klubok bevétele? A futball klubok bevételeit alapvetően három kategóriába sorolhatjuk: egyik ilyen forrás a meccsbevétel, mely az eladott jegyekből és bérletekből folyik be a kasszába; a másik nagyobb csoport a műsorszolgáltatás bevételei, amit a televíziós közvetítések után kapnak kézhez a klubok; míg a harmadik kategória a kereskedelmi bevételek, melyek a szponzori támogatásokból és a kiskereskedelmi forgalomból tevődnek össze. |
A legnagyobb növekedést a kereskedelmi szegmens (+31,9%) produkálta, ami elsősorban a szponzorációs bevételek megugrásának köszönheti. Ez az alszegmens 52,2 százalékos bővülésen van túl az előző év azonos időszakához képest.
A műsorszolgáltatás üzletág 28,4 százalékos növekedése a csapat Bajnokok Ligája szereplésével áll összefüggésben. Egy éve ugyanis már a csoportkörben elbúcsúztak a vörös ördögök, míg a jelenleg is zajló idényben a legjobb 16-ig jutottak.
A meccsbevételek 27,8 százalékos bővülését a klub azzal magyarázta, hogy a január-márciusi időszakban hárommal több hazai meccse volt a csapatnak, mint egy éve.
Megerősítették a célkitűzéseket
Az eredmény terén is jól szerepelt a Manchester United, az amortizáció és értékcsökkenés előtti tisztított üzemi eredmény (EBITDA) 22,5 százalékkal, 25 millió fontra ugrott tavalyhoz képest. Eközben az egy részvényre jutó eredmény 2 pennyre megduplázódott, amivel az 1,8 pennys várakozást is sikerült meghaladni.
A futball klub menedzsmentje a jelentésben nyomatékosította, hogy az idei évre 350-360 millió fontos bevételt és 107-110 millió fontos tisztított EBITDA-t várnak. Időarányosan eddig a bevételi terv 77-79 százaléka, míg a tisztított EBITDA terv 83-86 százaléka teljesült úgy, hogy még egy negyedév visszavan a Manchester üzleti évéből.
Régi-új arc a Manchesternél
Az elmúlt negyedévben pont került egy fontos szponzori szerződés megkötésére is, ugyanis a jelenlegi mezszponzorral, az amerikai Aonnal további 8 éves szerződést kötött a klub, mégpedig a tréningruházatra, de a Manchester edzőkomplexumának nevébe is bekerül a támogató neve.
A 20-szoros angol bajnok persze mezszponzor nélkül sem marad, hiszen már tavaly nyáron gondoskodott az utódról, amikor is rekord nagyságú 559 millió dolláros szerződést kötött a General Motors autógyártóval. Az ügylet révén 2014 nyarától a Chevrolet lógója díszíti majd a vörös ördögök mezét 7 éven át. A szponzori díj kifizetését viszont már idén megkezdi a GM, így az idei és a jövő év szezonban is egy-egy kisebb összeg üti majd a futballklub markát.
A gyorsjelentést egyértelműen pozitívan fogadták a piaci szereplők, a Manchester United részvénye 3,2 százalékos plusszal a 19 dolláros szintet ostromolja, amivel egyelőre még nem sikerült új történelmi csúcsot felállítania, de ha itt zárna, akkor az a záróárakat tekintve mindenkori maximum lenne.
Úgy néz ki, hogy a Manchester United részvényének korábbi menetelését a Real Madrid elleni fiaskó csak ideiglenesen tudta feltartani. Az elemzői konszenzus célárfolyam ugyanakkor az elmúlt hetekben nem sokat változott, jelenleg 19,75 dolláron áll, ami már nem kecsegtet jelentős felértékelődési potenciállal.
A Manchester United árfolyama (NYSE)