4800 milliárd dollár értékben több mint 35 ezer új repülőgépre lesz szükség a következő két évtizedben, a Boeing előrejelzése szerint. Ezzel 2032-re a teljes kereskedelmi forgalomban használt gépek száma meg fog duplázódni a jelenlegi 20 ezres darabszámról. Az új gépek 40 százaléka a jelenleg még használatban lévőket fogja lecserélni, de 21 ezer darabra a légi forgalom növekedése miatt lesz szükség.
Ennek motorja, mint megannyi más iparágban is az Ázsiában bekövetkező bővülés lesz. A Boeing szerint hosszú távon az utasszállítási- és a teherszállítási forgalom globálisan évi 5 százalékkal növekedhet. Az óceániai-ázsiai régióban (Kínát is beleértve) a légi utazások megháromszorozódhatnak, messze túlszárnyalva a többi régió teljesítményét.
A légitársaságok igényei viszont változnak, mivel a kisebb, úgynevezett egy folyosós gépekből (ilyen a Boeing 737-ese, vagy az Airbus A320) többre lesz szüksége a cégeknek, mint ahogyan azt korábban várták. Azonban a nagyobb, széles törzsű repülők (például Boeing 787-es, Airbus A350) iránti kereslet mérséklődni fog, míg a jumbo jet eladások még ennél nagyobb mértékben fognak csökkeni a Boeing szerint. A társaság már meg is érezte utóbbi hatását, ezért már korábban a legnagyobb méretű gépek termelésének visszafogásáról döntött.
Olyan hangokat is lehet hallani azonban, melyek szerint a repülőgépgyártók túl sok gépet öntenek a piacra, ezzel pedig túlkínálati buborékot gerjesztenek. A Boeing ezzel szemben azt állítja, hogy csak a piaci keresletnek megfelelő mennyiségű repülőket gyártanak, sőt szükség is lesz a termelés növelésére.
A Boeing árfolyama (NYSE)