Úgy tűnik nem tett le korábbi terveiről a Wizz Air, és Londonban kíván tőzsdére vonulni, állítja a brit Sky News. A magyar társaság elsődleges részvénykibocsátás (IPO) keretében kerülhet a londoni tőzsdére, egyes elemzők szerint pedig akár 800 millió font is lehet a vállalat piaci kapitalizációja. A brit AirObserver's blog szerint szinte biztosra vehetőek a Sky News információi, és még idén sor kerülhet a "mini-Ryanairnek" nevezett társaság tőzsdei debütálására.
A jelenlegi 340 forintos font árfolyammal számolva így a piaci kapitalizáció magasabb lenne a Wizz Air esetében, mint az Egisnél.
Mi az IPO? Az angol initial public offering rövidítése, elsődleges tőzsdei kibocsátást jelent. Az IPO az az eljárás, aminek keretében egy zárkörű részvénytársaság részvényei széles körben elérhetővé válnak a tőzsdén keresztül. Általában jegyzési szakasszal kezdődik a folyamat, ahol a kibocsátást szervező befektetési bankok összegyűjtik és összesítik a részvényből vásárolni kívánó befektetők igényeit. A felkínált mennyiség és az ajánlatok alapján kialakuló egyensúlyi ár lesz a jegyzési ár, az IPO-ban résztvevő befektetők ezen az áron kapják meg a részvényeket. A jegyzés lezárultát követően kezdődik meg a tőzsdei kereskedés a részvényekkel, ugyanúgy, mint bármely más, tőzsdére már bevezetett részvénnyel. |
Ahogyan a blogon szerepelt, hogy a Wizz Air egészen idáig magánkézben volt, így nyilvános megjelenésével több kockázat is megjelenhet a vállalat számára. Az AirObserver's meg is nevezte a problémák egyik fő forrását, véleményük szerint az átláthatatlan költségszerkezet egyszerűsítésére lenne szükség.
Ezzel együtt nagy szüksége lehet a forrásokra a magyar cégnek, hiszen a kelet-európai piac minél nagyobb részének uralása az egyértelmű cél. A Wizz Air egyelőre még nem kommentálta az információkat.