Az online értékesítők több mint kétharmada növelte forgalmát tavaly, ráadásul minden harmadik cég több mint 50 százalékkal - derül ki a Webshop-Experts Kft. felméréséből. A netes kereskedéseknek mindössze 9 százaléka számolt be forgalomcsökkenésről.
A kutatás közel 500 internetes áruház adatain alapszik, és kiderül belőle például, hogy száz látogatóból átlagosan csak egy vásárol, de az egy vásárlásra jutó átlagos költés közel 19 ezer forint.
A legelterjedtebb fizetési mód továbbra is az utánvét, a webáruházak 85 százaléka biztosítja ezt a lehetőséget, míg bankkártyával 24 százalékuknál lehet fizetni. Mobilfizetési megoldásokat jelenleg csak az internetes áruházak 1 százaléka biztosít.
A szállítási módok közül a házhozszállítás a webáruházak 84 százalékánál, a személyes átvételi lehetőség 69 százalékuknál vehető igénybe, illetve egyötödük Posta Ponton vagy Pick Pack Ponton is biztosítja a személyes átvételt.
A magyar webáruházak 88 százaléka csak egy országban értékesít, de 4,5 százalékuk több mint öt országban árulja a termékeit.