Érdemes tehát végigmenni az alábbi listán, és ha a te céges weboldala is sáros a lenti „bűnök” valamelyikében, akkor megéri rászánni néhány percet a kijavításukra.
Csukd be a szemed, és képzeld azt, hogy semmit sem tudsz a cégedről. Most nyisd ki a céges weboldaladat (el ne felejtsd a szemed is kinyitni), és adj magadnak öt másodpercet, hogy megkeresd: mivel foglalkozik a vállalkozásod. Megvan? Tovább is léphetsz a következő pontra!
Ha azonban nincs meg, egy fontos feladatod van: segíts a látogatódnak! Rendkívül gyors és ingergazdag világban élünk – ne pazarold az idejét. Írd oda három egyszerű tőmondatban, rajzold le, vedd filmre, csinálj bármit de tedd teljesen egyértelművé, hogy mivel foglalkozik a céged, és miért érdemes téged választania.
A legtöbb látogató azért érkezik az oldaladra, mert a céged valamilyen módon felkeltette az érdeklődését. Azzal, hogy beírja az oldalad címét a böngészőjébe, átadja neked az irányítást – ha csak néhány másodpercre is.
Használd ki ezt a néhány másodpercet – irányítsd őt!
Nézd végig a céges webszájtodat, és minden oldalnál tedd fel magadnak a kérdést: mit szeretnék, mit csináljon az a látogató, aki ezen az oldalon van. Ha erre a kérdésre tudod a választ, a többi már egyértelmű lesz: írd oda neki!
Több mint ingatlanközvetítő. Minden a kertépítésről. Költöztetés A-tól Z-ig. Mit mondanak ezek a szlogenek a cégekről, akik használják őket?
Pontosan: semmit.
Ha a céged szlogenje megmarad a jól csengő közhelyek szintjén, akkor hiába várod tőle, hogy az bármilyen módon is megkülönböztethetővé tegyen a piacon.
Kitalálni a céged szlogenjét nem egyszerű: nagyon jól kell ismerned a piacot, a vevődet, a konkurenciáidat és persze a saját erősségeidet. Ezután rá kell szánnod az időt, hogy megtaláld, mi az a dolog, amivel te más vagy a többieknél. Pontosan miért éri meg a vevőknek hozzád, és nem a konkurenciádhoz jönniük. Ha tudod ezt az előnyt, fogalmazd meg egyetlen tőmondatban – és a céged új szlogenjét tartod a kezedben.
A weboldalad természetesen a te megrendelésedre készült. Nem is ez a baj – hanem hogy neked. Az a szimpatikus srác, akire rábíztad a céges weboldal megépítését egyetlen dolgot tartott szem előtt: hogy te elégedett legyél vele.
A bökkenő csak az, hogy aki végül használni fogja az oldalt az nem te leszel: hanem az ügyfeleid. A meglévő és a mostani ügyfeleidet azonban nem feltétlenül ugyanaz érdekli, mint téged.
Nézd át az oldaladat, és próbáld a vevő szemével végiggondolni annak a tartalmát. Valóban neked szól ez az oldal? Valóban ezekre a dolgokra vagy kíváncsi? Ha lehetőséged van rá, beszélj is néhány ügyfeleddel, aki már használta az oldaladat. Mi az, amit nem találtak rajta? Mi az, amit fontosnak tartanak, és mi az, amit teljesen fölöslegesnek?
Ha át tudod gondolni (és át tudod alakítani) az oldaladat úgy, hogy az ne téged, hanem a vevőidet szolgálja ki, óriási lépést tettél a hatékony online marketing felé.
Elnézést a naiv kérdésért, de: kiderül a weboldaladról, hogy hogyan talál meg téged az ügyfeled? Fent van a pontos postacímed? A telefonszámod? Az üzleted nyitva tartási ideje?
Meglepődnél, hogy hány olyan weboldal kószál szerte az interneten, amelyről hiányoznak ezek az alapvető információk.
Pedig a webszájtod nem egyszerűen arra való, hogy azon keresztül kommunikálj a meglévő és a leendő ügyfeleiddel, hanem ahhoz is fontos eszköz, hogy a látogatóid, akik az interneten megtaláltak, a valóságban is felvegyék veled a kapcsolatot.
Ne érezd magad zavarban! Most becsukom a szememet és elszámolok százig. Mire újra kinyitom, látni szeretném az oldaladon az elérhetőségeidet.