Csökkent ugyan a kereskedelmi, azaz sajátmárkás termékek részesedése a fogyasztásból, de még így is minden negyedik megvásárolt termék sajátmárkás - közölte a GfK Hungária piackutató cég a 2012-ről szóló kutatásának eredményét.
A kutatás azt állapította meg, hogy a sajátmárkás termékek vásárlói részben úgynevezett "B márkákra" költöttek inkább. "A márkának" hívja a kutatás a reklámozott termékeket, és "B márkáknak" a kisebb gyártók marketingtámogatás nélküli termékeit.
A leggyakrabban, 2-3 naponta a márkás termékeket vásárolták a felmérésben részt vevők. "A márkákra" egy vásárlás során átlagosan 1371 forintot költöttek a magyarok 2012-ben, közel száz forinttal többet, mint egy évvel korábban. A nem reklámozott "B márkás" termékekre 875 forintot fordítottak a 2011-es 819 forint után. A sajátmárkás termékekre 964 forintot fordítottak a vásárlók tavaly.
A sajátmárkás termékek a diszkontáruházakban kiugróan népszerűek, itt még növekedett is a vásárlások aránya egy év alatt 60-ról 61 százalékra. A szupermarketekben és drogériákban a forgalom 20-20 százalékát adták a sajátmárkás termékek, a hipermarketekben és kisboltláncokban 16-16 százalékot, a független kisboltokban pedig csupán 4 százalékot.
A magyarok leginkább a fagyasztott és konzerv élelmiszerekből, állateledelekből és néhány tejtermékből (tejföl, vaj, túró) vásárolnak sajátmárkás termékeket.