Kevés volt a Vivendinek a SoftBank 8,5 milliárd dollárja, amit a Universal Music-ért cserében ajánlott fel a japán cég, ezért elutasította a felvásárlási ajánlatot a francia társaság, írja a Financial Times meg nem nevezett forrásokra hivatkozva. A Vivendi vezetése már hosszú idő óta szeretné átstrukturálni a cég telekommunikációs és média portfolióját, viszont a társaságnál úgy gondolják, hogy a Universal Music az egyik kulcságazat lehet a jövőben is, mondták el az ügyet ismerő források.
A francia cég az árfolyam gyenge teljesítménye, és a hazai mobilpiacon látható nagy verseny miatt gondolkozik stratégiájának megváltoztatásán. Szakértők szerint valószínű, hogy megválik néhány divíziójától, például a videojátékokat gyártó Activision Blizzard-ban meglévő részesedésétől, és néhány más telekommunikációs eszközétől.
A 8,5 milliárd dolláros ajánlat egyébként körülbelül 2-3 milliárddal haladja meg a Universal értékére vonatkozó elemzői becsléseket. Ami vonzóvá teszi a társaságot, hogy a mobileszközökön az egyik legnagyobb mértékben fogyasztott tartalom a zene, a szektorban pedig látható egy kisebb fellendülés a korábbi bevételcsökkenések után, köszönhetően a digitális letöltési lehetőségeknek.
A SoftBank milliárdos alapítója Masayoshi Son szeretné, ha a japán cég a világ legnagyobb mobilszolgáltatójává válna, ezért is szerezte meg korábban a Sprint Nextel nagyobb részét nem olyan régen a vállalat. Valamint a cég megragadna minden lehetőséget, hogy a szenvedő japán piacon kívül keressenek növekedési lehetőséget. A SoftBank nemcsak egy mobilcég, hanem egy széles kört lefedő tartalomszolgáltató, ezért lehet érdekes neki egy zeneiparban működő cég, mondta el az Iwai Cosmo Holdings elemzője.
A Vivendi árfolyama a pénteki kereskedésben emelkedett, viszont ha ránézünk a grafikonra azt láthatjuk, hogy a cég idei tőzsdei teljesítménye nem túl acélos.
A Vivendi árfolyama (Párizs)