Jó formában a luxusipar
Azt már eddig is tudhattuk, hogy a luxusiparban jól alakultak a dolgok a második negyedévben, ugyanis korábban a Burberry és az Hermés is kiváló eredményeket tett közzé. Ma azonban a szektor francia nagyágyúi is felfedték lapjaikat, és mind a Lousi Vuitton gyártója az LVMH, mind pedig a Gucci-t tulajdonló Kering (korábban PPR) gyorsuló bevétel növekedésről számolt be.
Az LVMH organikus növekedési üteme 9 százalékra emelkedett az első negyedévi 7 százalékról, de a Kering luxuseladásai is érezhető javulást mutattak. Ez nagy megkönnyebbülést jelenthet azon befektetőknek, akik a luxusszektor két nehézsúlyú szereplőjének részvényeit választották, ugyanis mindkét vállalat darabosan kezdte az évet. Az év első három hónapjában 2009 óta nem látott gyenge kereslet volt a Gucci termékek, és az LVMH divat- és bőrcikkei iránt is, részben a gyengébb kínai érdeklődés miatt is.
Az LVMH esetében ez meglátszik a részvényárfolyamon is, hiszen mélyen alulteljesítő a világ legnagyobb luxuscégének papírja riválisaihoz képest. Ellenben a Kering mai megugrásával már az élre tört, ezzel pedig csaknem 30 százalékot erősödött az árfolyam.
Jobban teljesítenek a kisebb márkák
A forgalom növekedésére számít a szektorban az év hátralévő részében is a BNP Paribas elemzője, amit ő a gazdag kínai vásárlók bizalmának újbóli megerősödésével magyaráz. Habár az valószínű, hogy az elmúlt években látott növekedési ütem már nem tér vissza. Az LVMH és a Kering vezetősége is optimistán tekint 2013 előttünk álló részére, a nehéz gazdasági körülmények ellenére.
A vállalatok által közzétett adatokban fellelhetőek érdekességek is. Például a Kering kevésbé ismert Bottega Veneta márka eladásai 11 százalékkal növekedtek a második negyedévben az egy évvel korábbiakhoz képest, míg például a Gucci csak alig több mint 1 százalékos árbevétel bővülést tudott produkálni ugyanazon időszakban.
Ez is alátámasztja azt, hogy a kisebb, kevésbé ismert luxusmárkáknak is egyre nagyobb a jelentőségük a teljes bevételekben, nyilatkozta a UBS elemzője a Bloombergnek. Egy olyan trendet is észre lehet venni, hogy az ázsiai vásárlók egyre inkább elfordulnak a nagyon ismert "tömeg luxusáruktól", mint mondjuk a Louis Vuitton és a Gucci, és inkább olyanokat keresnek, amelyekbe nem ütköznek bele minden utcasarkon.
Bár a Kering luxuságazatának jól ment, ugyanakkor a Puma márka gyenge teljesítménye miatt a sportdivíziónak éves alapon szűkülést kellett elszenvednie. Puma termékekből több mint 8 százalékkal adtak el kevesebbet a második negyedévben, mint egy évvel korábban.
Az LVMH árfolyama (Párizs)
A Kering árfolyama (Párizs)