Jól fogytak a brit Burberry luxuscikkei Ázsiában és az amerikai piacon a második negyedévben, ezzel pedig a kiskereskedelmi bevételek (339 millió font) felülmúlták az elemzői várakozásokat (316 millió font). A jó hírek hatására a részvényárfolyam már több mint 4 százalékot ugrott a szerdai kereskedésben, ezzel pedig már idei csúcsait ostromolja a papír.
A Burberry árfolyama (London)
A Burberry versenytársaihoz hasonlóan az ázsiai piacokon való terjeszkedésben látja a növekedés lehetőségét. De nem csak ruházati fronton akar bővíteni a térségben, hanem az áprilistól már közvetlenül a társaság irányítása alá került parfüm- és szépség divíziójától is azt várja, hogy hozzájárul majd a bevételek további növekedéséhez.
A legalább egy éve működő üzletek bevétele, ("same-store sales") 10 százalék körüli mértékben növekedett az amerikai és az ázsia-óceániai régióban is, elsősorban Hongkong és Kína csillapíthatatlan luxuséhségének köszönhetően. A 2013-as tavaszi/nyári kollekció fogadtatása meglehetősen jól sikerült, amit a hatékony reklámkampánynak is köszönhető. Külön pozitívumként említette meg a társaság közleményében, hogy az online forgalom is nagyot emelkedett.
A társaság kiemelt célja, hogy működési profitrátáját is feltornázza a tavalyi évi 17,1 százalékról, habár idén még csak mérsékelt növekedést érhetnek el a menedzsment várakozásai szerint. Az LVMH, a világ legnagyobb luxuscége 21 százalékos működési profitkulccsal dolgozik, vagyis van még hova javulnia a cégnek.
A Cantor Fitzgerald elemzője szerint a cég stratégiája megfelelő, azonban ők mégis tartási ajánlást fogalmaznak meg a Burberry részvényekre, mert szerintük profitabilitásuk csak hosszabb időtávon fogja megközelíteni a legfőbb vetélytársaikét.