A betűtípusokat tervező Fontsmith cég a vállalat fennállásának tizedik évfordulójára készítette el a http://www.10yearsintype.com weboldalt. Az oldal a felépítésében, a színeiben és a használatában is a minimalista értékeket tartja szem előtt.
Roy Barber
A szabadúszó dizájnerként és webfejlesztőként dolgozó Roy Barber az ingyenesen letölthető Wordpress blogmotorra építette az oldalát egyetlen szín, és egy nagyon egyszerű, áttekinthető oldalszerkezet felhasználásával.
Nem csak dizájnerek élnek a minimalista stílus eszközeivel. A Charleston pékség például fekete-fehérben készített ínycsiklandó, mégis egyszerű és áttekinthető weboldalt. A narancssárga gomb az oldal alján hatékonyan „invitálja” és egyben irányítja is a webszájt látogatóit.
A rendezvényszervezéssel és kommunikációval foglalkozó olasz Soup ügynökségnek csak a neve utal a gasztronómiára. A weboldaluk rendhagyó színkombinációt, de nagyon visszafogott struktúrát használ arra, hogy a cégről alkotott első benyomásunk emlékezetes legyen.
A bel- és kültéri bútorokat tervező Beckin Design a weboldalát is skandináv letisztultsággal és praktikummal építette fel. A monokróm hatás kiemeli a letisztult szerkezetet, és könnyedén áttekinthetővé teszi az egész weboldalt.
A vezetői képzéssel, szervezetfejlesztéssel és executive coachinggal foglalkozó Nicola Potts szinte a képek teljes mellőzésével, kizárólag a tipográfiával játszva épített magának weboldalt. Az eredmény, egy áttekinthető szájt, ami jól vezeti a látogató szemét, segítve abban, hogy rögtön a lényeget tudja kiemelni és magával vinni.
A mobilalkalmazásokat fejlesztő norvég Appex cég egy életlen háttérképpel emeli ki az előtér szövegeit, ügyesen irányítva az oldal látogatóit a szájt lényeges tartalmai felé.
A bortermeléssel foglalkozó kaliforniai Hanzell birtok egy virtuális rézkarccal idézi meg azt a rusztikus környezetet, ami a webes világban teljesen egyedi arculatot kölcsönöz a vállalkozásnak. A felső menüsor és az egyetlen, nagy háttérkép áttekinthető, letisztult struktúrát eredményez, az oldal színei a rusztikus hatást erősítik.
A zenekiadással foglalkozó francia Styiens a zenével komolyan foglalkozók számára máig óriási jelentőségű bakelit lemezből készített vizuális elemet. Az oldal jellegzetes színe a végletekig leegyszerűsített szerkezet ellenére is emlékezetes, egyedi hatást kelt.
A nevében is minimalist Aa. kreatív ügynökség (a név az alapító Aaron R. Dominguez nevének kezdőbetűire utal) a munkáiban ugyanúgy a letisztult egyszerűséget tekintette alapértéknek, mint a saját weboldala elkészítésekor. A szürke különböző árnyalataival operáló oldal kiegyensúlyozott, harmonikus hatást kelt, mégis megkülönböztethető, egyedi arculattal ruházza fel a céget.