Az ülésen valamennyi, a Duna szempontjából meghatározó hajózási vállalat részt vett, és a vendégek formálisan is tájékoztatták a bizottságot a dunai hajózás általuk tapasztalt problémáiról.
Margic hangsúlyozta, hogy az ülésen résztvevő, a régióban működő 20 hajózási szervezet és cég közül az elmúlt két évben egy sem volt nyereséges. Ez részben a nehéz időjárási körülményekkel magyarázható, de komoly szerepe van benne az elmaradott dunai hajózási infrastruktúrának is.
A tagok megállapították, hogy a vízi utakon a rendszeres karbantartás hiánya volt a felelős a pénzügyi veszteség legnagyobb hányadáért. Peter Margic rámutatott: bár sok ötlet volt már az infrastruktúra fejlesztésére, ebből egy sem valósult meg eddig a dunai hajózásban érdekelt országok részéről. Sok helyen az Európai Unió segítségére várnak, de Margic szerint nem ez a helyes út, cselekedni kell minél hamarabb.
Ez volt az első fórum, amit a bizottság az iparági résztvevőkkel szervezett, de a főigazgató szerint a jövőben is aktív párbeszédet akarnak folytatni.
Az adatok birtokában a bizottság most az egyes nemzeti kormányokhoz tud fordulni, és fel tudja hívni figyelmüket a problémákra, szakmai tanácsokat tud adni, és közvetíteni tud a hajózási iparág képviselői és a kormányok között.