Boeing és Airbus is kell a Lufthansának
Akár 14 milliárd dollárért is vehet Boeing és Airbus repülőgépeket is a Lufthansa, legalábbis az ügyet ismerő források erről számoltak be a Bloombergnek. Korábban arról szóltak a hírek, hogy 10 milliárd dolláros bevásárlásra készül a német légitársaság, és 50 darab széles törzsű (leginkább hosszabb utazásra alkalmas) gépeket fog venni, de akkor még nem lehetett tudni, hogy melyik gyártót részesíti előnyben a cég.
Az, hogy nem csak egy gyártó mellett kötelezi el magát a vállalat, nagyobb rugalmasságot biztosít a Lufthansának, és talán még jobb feltételeket is ki tud csikarni magának a német cég. Az ügyletet a hét második felében jelenthetik be hivatalosan a felek az egyik forrás szerint. A Lufthansától annyit mondtak el a Bloombergnek, hogy még nem született hivatalos döntés a flotta megújításával kapcsolatban, arra az igazgatóságnak is rá kell bólintania.
Az Airbus A350-es típusa 300-350 utas befogadására alkalmas, míg a Boeing 777-esének felújított változata pedig 350-400 utast tud szállítani, vagyis, ha úgy alakul a Lufthansának lehetősége lesz úgy variálni repülőit, hogy mindig a legjobb kihasználtságot érje el.
A Boeing új gépének bemutatója a novemberi Dubai Airshow-n várható, míg először valószínűleg 2020 környékén emelkedhetnek a magasba az első 777X jelzésű repülők. Az elmúlt években az európai légitársaságok, igen komoly mennyiségű új megrendeléssel jelentek meg, hogy lecseréljék az öregedő nem túl hatékony fogyasztású gépeiket.
Ez egyrészről kényszerű lépés is volt, hiszen a feltörekvő piaci szereplők, elsősorban a közel-keleti légitársaságok egyre nagyobb versenyt támasztottak, így az európai cégeknek a kontinens gazdasági pangása ellenére is beruházniuk kellett.
Szenved idén a Lufthansa
A Lufthansa árfolyama bár tavaly júliustól szép emelkedésbe kezdett, azonban idén május végétől, egy közel 20 százalékos zuhanórepülésben van. Sajnos az augusztus elején megjelenő második negyedéves gyorsjelentése is inkább ráerősített a csökkenő trendre, mivel mind árbevétel, működési eredmény, és nettó profit soron is alacsonyabb számokat publikált az egy évvel ezelőtti időszakhoz képest.
Habár igaz, hogy az átstrukturálási költségek és egyéb egyszeri tételektől tisztított működési eredmény 438 millió euróra növekedett az előző évi 269 millióról. A "Score" névre keresztelt költségcsökkentési programtól pedig azt várja a társaság, hogy az 3 év alatt akár 2,71 milliárd euróval is emelheti működési profitját.
Ugyanakkor kérdéses, hogy ez megvalósulhat-e, mivel az idei évre vonatkozóan a vezetőség a programtól csak 740 millió eurós eredményjavító hatást vár, pedig áprilisban még akár 954 millió eurós értéket sem tartottak elképzelhetetlennek. Az sem biztató, hogy a rendszerint magasabb jövedelmezőségű első osztályú- és business osztályú jegyek részesedése közel 3 százalékkal csökkent az értékesítésekből.
A Lufthansa árfolyama (Xetra)