Az Apple letaszította a trónról a Coca-Colát, ezzel pedig a világ legértékesebb márkájává vált a cég. A Coca-Cola 13 éves uralkodása ért véget ezzel, ráadásul rögtön a harmadik helyre csúszott, hiszen az Apple mellett a Google is beelőzte a kólagyártót az Interbrand tanulmánya szerint.
Az Apple márka értéke 28 százalékkal ugrott egy év alatt, közel 100 milliárd dollárra ezzel a brandet, míg a Google 93,3 milliárdot, a Coca-Cola pedig 79,2 milliárd dollárt ér.
Egy vállalat rendkívüli mértékben tudja befolyásolni az életünket, mind termékével, mind pedig a világképével, amit képvisel, mondta el az Interbrand Corp. vezetője a Bloombergnek. Tim Cooknak sikerült összehozni egy olyan menedzsmentet, amely képes sértetlenül továbbvinni Steve Jobs elképzelését, hogy az Apple időről időre komoly innovációval rukkoljon elő, tette hozzá Jez Frampton a Bloombergnek.
Az évente megjelenő lista a cégek pénzügyi teljesítményét, a vásárlók befolyásolásának képességét és a nyereséges működés megfelelő biztosítását vizsgálja elsősorban. A technológiai cégek a legnagyobbat előrelépők és a legtöbbet veszítők között is élen jártak. A Google értéke 34 százalékkal szökkent tavalyhoz képest, míg a Samsung neve 20 százalékkal ér többet.
De például a Nokia a tizenkilencedik helyről egészen az ötvenhetedikre csúszott vissza, ezzel a legnagyobb zuhanást produkálva a felmérés 14 éves történetében. A Yahoo! és a BlackBerry pedig lekerült a TOP100 márkanév közül. A Nokia az utóbbi időben elveszítette korábbi vezető pozícióját a mobiltelefon gyártásban, idén szeptemberben pedig el is adta ezt a divízióját a Microsoftnak, hogy ezentúl hálózati eszközök gyártójaként definiálja újra magát.
A BlackBerry vesszőfutása pedig egy felvásárlással érhet véget, hiszen múlt héten a Farifax Financial Holdings tett egy részvényenként 9 dolláros felvásárlási árat az egykor szebb napokat is megélt cégre, 4,7 milliárd dollárra értékelve a társaságot. Bár azóta felmerültek olyan kérdések, amelyek miatt még nem biztos az ügylet.