Nem szerepel meggyőzően eddigi tőzsdei pályafutása során a világ egyik legnagyobb szépségipari cége, a Coty. A június elején 17,5 dolláros árral a New York-i parkettre lépő papír árfolyama nem mutat eddig túl jó teljesítményt, járt már 12 százalékos mínusznál is, jelenleg 16,5 dollár közelében tartózkodik, ami még mindig több mint 6 százalékkal marad el bevezetési árától.
A Coty árfolyama (NYSE)
A cég csütörtökön csökkenő veszteségekről számolt be a június végén záródó negyedik negyedévére vonatkozólag, bár igaz, hogy az egy évvel korábbi eredményeket egyszeri jelentős leírási tételek terhelték. A teljes üzleti évben a bevételek csak minimálisan emelkedtek, de a nettó eredmény újra a pozitív tartományba váltott a tavalyi évi nagyobb veszteség után. Egyébként ez volt a vállalat első gyorsjelentése, amióta tőzsdére lépett.
A cég már kedden figyelmeztetett, hogy a szeptember végével záruló első üzleti negyedévében kisebb bevételt vár, mint a megelőző év hasonló időszakában, mivel az elmúlt néhány hónapban az amerikai és az európai szépségpiac növekedése alábbhagyott.
A többek között Calvin Klein és Beyoncé parfümöket is forgalmazó cég, hosszabb időtávon azt várja, hogy a fejlődő országokban szélesedő középosztály segíti majd eladásainak felpörgetését. Ennek érdekében a Coty tervezi is, hogy Ázsiában és Latin-Amerikában terjeszkedik, ezzel növelve top márkáinak eladásait. A Coty bevételeinek jelenleg még csak 11 százaléka származik az ázsiai piacról, vagyis van még tér bőven a fejlődésre.