A Bankmonitor reprezentatív felmérése szerint csak minden harmadik válaszadó volt kritikus a bankokkal szemben. Saját bankjával minden ötödik válaszadó teljes mértékben elégedett, és további 65 százalék nyilatkozott úgy, hogy többnyire elégedett a kapott szolgáltatásokkal kapcsolatban. Általában a banki szolgáltatásokról is csaknem ugyanennyire pozitív a kép a megkérdezettekben.
„Az elégedettséget mutatja, hogy a megkérdezettek 62 százaléka egyértelműen ajánlaná saját banki szolgáltatóját rokonainak, barátainak, azaz a hozzá legközelebb álló embereknek” – mutatott rá a felmérés további megállapítására Sándorfi Balázs, a Bankmonitor.hu ügyvezetője.
A korrekt bank jellemzői között első helyen az alacsony költségek felszámítása jelent meg a válaszokból, amelyet a biztonság és a kockázatokra, illetve költségekre vonatkozó tájékoztatás elvárása követett. A rugalmasság és a kínált pénzügyi termékek egyszerűsége a legkevésbé fontos jellemzők a válaszadók szerint.
A megkérdezettek többsége a pénzintézetekre a gazdasági élet szerves részeként tekint, közel 70 százalékuk úgy gondolja, hogy a bankok tevékenysége elengedhetetlen a modern gazdaság és társadalom működéséhez. Hasonlóan vélekednek a hitelezés fontosságáról is, minden második válaszadó szerint gazdasági növekedés elképzelhetetlen a hitelezés beindulása nélkül.
A bankszektor és a kormányzat közötti, nagy publicitást kapó, helyenként jelentős csörtékre a válaszadók 62 százaléka rossz szemmel néz. Szerintük a bankok és a kormányzat viszonya, „egészségtelen, sokkal kiegyensúlyozottabb kapcsolatra lenne szükség”. A felmérés egyik legmeglepőbb eredményeként az is kiderült, hogy ebben a tekintetben nem volt különbség azok véleménye között, akik közben fizetési nehézségekkel küzdenek, és azok között, akiknek nincsenek ilyen problémáik.