Úgy tűnik, a luxustáskákról ismert Louis Vuitton értékesítési stratégiája meglehetősen jól működik, ugyanis a társaság által nemrég 3500 eurós árcédulával piacra dobott bőrtáskák kifogytak több üzletből - számolt be a Reuters. A kereslet miatt ráadásul hosszú várólistákra kell felkészülniük azoknak, akik szeretnének kapni a termékből. A luxuscég online shopjában böngészve is hasonló szituációval szembesülhetnek a vásárlók, ott sem lehet kapni az új táskákat.
A társaság vezetője még januárban jelezte, hogy megújítják a táska portfóliójukat, aminek a célja az olyan vállalatokkal felvenni a versenyt, mint a Gucci vagy a Hermés. A táskák egyébként fontos szerepet töltenek be a Louis Vuitton cégcsoportnál, hiszen vaskos profit van rajtuk, továbbá a bevételek jelentős részét képezik. Az üzemi eredmény tekintetében pedig ez a szegmens adta 2013 első félévében a profit 55 százalékát.
A táskák körüli hegemóniában azért vélhetően a luxusipari cégnek is szerepe van, hiszen ezzel további reklámot tud generálni a terméknek és tovább növekedhet a tehetősek körében az exkluzivitás is. Hasonló megközelítést szokott alkalmazni egyébként a Hermés is.
Az LVMH részvényekre rá is fér a jó hír, hiszen az elmúlt egy évben "csak" 15 százalékot tudtak emelkedni, holott a versenytársak esetében nem volt ritka a 40-50 százalékos éves árfolyam növekedés sem.
Louis Vuitton Moet Hennessy napi grafikon (Euronext Párizs)