Felpörgetné a 787-es Dreamliner-gyártást a Boeing
Már ma elindulhat első tesztútjára a Boeing egyik zászlóshajója, a 787-es Dreamlinerének legújabb változata, ráadásul a vállalat reméli, hogy a jövőben gyorsabb tempóban lesz képes legyártani ezt a típust az elmúlt időszakbeli problémák után.
Ha sikerrel veszi az akadályokat az új 787-9-es, akkor nem hiába gyorsítanának az összeszerelési ütemen, ugyanis már 853 megrendelés érkezett a Dreamlinerekre, összesen 146,5 milliárd dollár értékben, derül ki a Bloomberg Industries előrejelzéséből.
A Boeing terveiben az szerepel, hogy év végéig havi 10 Dreamlinert gyártanának, (ennél több még nem készült soha ennyi idő alatt egy szélestörzsű repülőgépből) ráadásul a vezérigazgató, Jim McNerney azt sem tartaná elképzelhetetlennek, hogy a következő 787-es generáció bevezetésénél a kibocsátást mégtovább növelnék.
A piac azt akarja, hogy fokozzuk kibocsátásunk tempóját, de ezt csak akkor tesszük meg, ha biztosítani tudjuk majd termelésünk és ellátási láncunk rekord sebességen való üzemelésének stabilitását, nyilatkozta McNerney a Morgan Stanley Industrials and Autos konferenciáján hétfőn.
A Dreamlinerek gyártásának felpörgetése és az olyan hibák kiküszöbölése, mint amilyen a korábbi akkumulátorprobléma is volt kritikus lesz a Boeing szempontjából, ha fenn akarja tartani bevételi növekedését, mondta el George Ferguson a Bloomberg Industries elemzője.
787-es: a jövő egyik kulcsa
A 787-es program gyorsítása és akadályok nélküli lefolyása pedig még azért is fontos, hogy ne csak a 777-es típus legyen az egyetlen szélestörzsű gépe, melyeket a légitársaságok a hosszú távú utazásokra tudnak használni, tette hozzá Ferguson. Vagyis a Dreamiler kulcsfontosságú a vállalat jövőjére nézve.
A Boeing egyébként nemcsak a 787-eseket frissíti, de a legjobban fogyó 737-es és 777-es gépeit is megújítja. Kereslet pedig továbbra is van a gépek iránt, például a Lufthansa várhatóan a héten jelenti be, hogy bevásárol, többek között a 777-es új változatából is.
Ráadásul a Boeing számításai szerint a következő két évtizedben nem kevesebb, mint 35 ezer darab új repülőgépre lesz szükség globálisan. Elsősorban a fejlődő piacok, főleg Kína fogják húzni az iparágat, a világ legnépesebb országában 5500 utasszállító gépet állíthatnak majd hadrendbe a következő 20 évben.
Elemzői optimizmus uralkodik
A szakértők pedig elég optimisták a Boeing részvényeivel kapcsolatban. A Bloomberg adatbázisában szereplő 27 elemzői ajánlás közül mindössze 6 olyan van, ami semleges a részvénnyel kapcsolatban, míg az összes többi vételi, vagy felülteljesítő ajánlást fogalmaz meg, vagyis egyetlen olyan sincs, ami negatív lenne a papírral kapcsolatban.
Tegnap két elemző is megemelte célárát a Boeing papírokra vonatkozóan, aminek hatására majdnem 4 százalékkal emelkedett az árfolyam 115 dollárra. A Drexel elemzője 130 dolláros célárral jött ki, míg a Sterne, Agee & Leach szakértője 164 dolláros árfolyamot tart reálisnak.
A Boeing árfolyama (NYSE)