Kész lehet a Samsung okoskarórája
Várhatóan szerdán mutatja be a Samsung okoskaróráját, a Galaxy Gear-t és új phabletjét is, a Galaxy Note III-at a berlini IFA elektronikai kiállításon. A Samsung mobil üzletágának elnökhelyettese, Lee Young-hee a Korea Times újságnak adott múlt heti interjújában fogalmazott úgy, hogy egy új "viselhető eszközt" fognak bemutatni, vélhetően ez lesz az okoskaróra.
Lee azt is elárulta, hogy a Galaxy Gear nem hajlítható kijelzővel érkezik, és azért alkották, hogy javítsa a jelenlegi okostelefon élményt. Vagyis ebből az szűrhető le, hogy a készülék csak valamilyen kiegészítő formaként jelenik meg a mostani telefonok mellé.
A jelenlegi okosórák még leginkább csak fitness-orientált eszközökként futnak, mint a Nike ilyen készüléke, vagy valamilyen értesítést küldenek a felhasználónak különböző üzenetekről, vagy időpontokról, mint a Sony SmartWatch 2-je. Az igazi áttörést az jelentené, ha a Samsung integrálni tudná a két eszközt, mondta el Sarah Rotman Epps, a Forrester IT elemző cég szakértője a MarketWatch-nak.
Vagyis már van úgynevezett okoskaróra piac, (a Sony, a Nike és kisebb start-up cégek is jelen vannak), de az még igencsak gyerekcipőben jár. Sokak szerint az Apple is dolgozik iWatch óráján, de a legtöbb elemző nem számít rá, hogy idén az elkészülhetne, inkább csak 2014 második felére várják azt.
Az okoskarórák már majdnem egy évtizede jelen vannak valamilyen formában, ezért eléggé bizonytalan, hogy a Samsung képes lesz-e áttörést hozni vagy sem, nyilatkozta Epps.
A tepsitelefonok egyre jobban mennek
Ellenben a Galaxy Note harmadik generációja már kevésbé tűnik kockázatosnak. A Samsung még 2 éve mutatta be az első Note-ot, amivel létrehozta a phabletek (az angol telefon és táblagép szavak összevonásával illett, tepsiméretű okostelefonokra használt kifejezés) szegmensét.
Az ilyen nagyméretű telefonok iránti kereslet pedig egyre növekszik. Az 5 inches vagy nagyobb kijelzővel ellátott készülékek 2013 első félévében 14 százalékát adták a teljes okostelefon eladásoknak, míg egy évvel korábban csak 3 százalék volt ez a szám az IDC adatai szerint.
Ráadásul a Samsung értékesítésein belül is növekszik a nagyméretű telefonok népszerűsége, a június végén záródó negyedévben már az eladások 22 százalékát az ilyen mobilok tették ki a Kantar Worldpanel ComTech szerint.
Habár a Samsung még mindig piacvezető az okostelefonok piacán, a befektetők túl nagy elvárásokat támasztanak a céggel szemben, legalábbis az idei év árfolyammozgásából ezt lehet leszűrni. Ezért szüksége lenne a társaságnak arra, hogy egy új, sikeres termékkel jelenjen meg a piacon.
A Samsung árfolyama (Szöul)