Az együttműködéstől komoly exportpiaci lehetőségekre számít Szijjártó Péter Fehéroroszországban, ami igen biztató üzenet a vállalat részvényesei felé. Ha valóban sikeresek lesznek a tárgyalások (amire van sansz, különben valószínűleg nem kapott volna ekkora hangsúlyt), úgy a társaság egy kiemelt stratégiai területen, a futómű üzletágban tudna tovább terjeszkedni.
A Rába számára ez a terület szállítja a legtöbb bevételt, ráadásul az elmúlt negyedévek felfutásában is nagy szerepe volt a szegmensnek. Fehéroroszország ráadásul nem szűz terület a Rábának, hiszen jelentős helyi trolibuszgyártó és autóbuszgyártó cégekkel már évek óta kapcsolatban van. Azt pontosan nem tudjuk, hogy a belorusz értékesítések mekkora összegre rúgnak, a nagyobb merítést jelentő FÁK országok és jugoszláv utódállamok mindenesetre az első félévben a futómű üzletág bevételeinek 13 százalékát adták. Ezek a régiók tehát nem számítanak húzórégiónak, mint az európai vagy amerikai, de ennek ellenére sem lehet őket elhanyagolhatónak mondani.
A futómú üzletágban való újabb partneri kapcsolatok azért is bírnak kiemelt szereppel, mert a Rába ebben a szegmensben tudja a legnagyobb hasznot elérni, ami az utóbbi negyedévekben újabbnál újabb csúcsokra futott.
Egy megállapodás az eredményt érintő jótékony hatásokon túl abban is segíthet, hogy a piaci szereplők számára egyértelművé tegye: a cég a buszpiaci terjeszkedéssel elért (és még várható) sikerek mellett más vonalon is keresi (és találja is) a növekedés lehetőségeit.
Nem titkoltan kedveljük a Rába részvényeit, miután a vállalat az elmúlt egy évben több kedvező hírrel is megajándékozta a befektetőket. A beszállítói szerződéseknek köszönhetően az előttünk álló évek az eredmény további növekedését eredményezhetik, ami a részvény árát is újabb magasságokba segítheti. Fontos persze a kockázatokat is megemlíteni, hiszen a mostani lendület egészen addig tarthat, amíg a makrokörnyezetben nem áll be egy negatív fordulat, aminek hatásait a Rába az elsők között szenvedheti meg.