A médiatanács blogján szereplő elemzésből kiderül, hogy a TV2 és az RTL Klub összesen 1600 márkát népszerűsített termékmegjelenéssel.
A TV2-n 2810, míg az RTL Klubon 2079 termékmegjelenítés volt látható, a TV2 műsorainak 69 százalékában, míg az RTL Klubon a programok 51 százalékában.
A termékelhelyezések a tematizált és a szolgáltató magazinműsorokban, valamint a reality show-kban a leggyakoribbak. A TV2-n az Mokka, az Aktív műsorok, valamint Nagy vagy! tévés verseny volt a legnépszerűbb a hirdetések ezen fajtáját választók számára, míg az RTL Klubon a Reflektor, a Fókusz és a Brandmánia magazinok.
A termékmegjelenítés egy olyan kereskedelmi üzenet, amelyben a védjegy vagy termék a műsor tartalmának vagy cselekményének a része.
A hirdetési forma nem alkalmazható hír-, politikai, vallási tartalmú vagy nemzeti ünnepekről tudósító műsorokban, és használatáról a nézőket előre tájékoztatni kell.
A Médiatanács egyébként rendszeresen szab ki büntetéseket a szabálytalan termékelhelyezések miatt, ezek azonban általában néhány százezer forintos nagyságrendűek, így aligha van visszatartó erejük.