Jól halad a reorganizáció!
Folytatódik a francia Carrefour sikertörténete, amit mit sem példázhatna jobban, mint a cég tőzsdei teljesítménye. Ahogyan arról már korábban is beszámoltunk, a francia élelmiszer áruházlánc sikerének legfőbb letéteményese Georges Plassat, akit 2012 júniusában neveztek ki elnök- vezérigazgatónak.
A világ második legnagyobb kiskereskedelmi áruházláncának talpra állítását jól mutatja, hogy az első félévben a profitabilitás terén ért el nagy sikereket. A tavalyi első félév 2 százalékos tisztított üzemi eredményhányada után idén a január-júniusi időszakban 2,1 százalékos margint ért el a Carrefour. Ezt pedig most a friss bevételi adatokkal próbálta meg tetézni.
Rákaptak a Carrefourra a hazai vásárlói
Az újabb örömhírt a társaság harmadik negyedéves értékesítési adatai tartogatták. A legalább egy éve nyitva lévő áruházak bevétele ugyanis 3,3 százalékos bővülést mutatott a Carrefour hazai piacán, Franciaországban. Ehhez hasonló teljesítménnyel pedig 2008 óta nem tudott előrukkolni. A társaság számára rendkívül fontos, hogy jól teljesítsen meghatározó piacán, mely egyre nagyobb szeletet (48,1%) hasít ki az árbevételen belül.
Ráadásul 2011 áprilisa óta először fordult elő, hogy a Carrefour növelni tudta piaci részesedését a francia élelmiszerpiacon a Kantar Worldpanel adatai szerint. A kiskereskedelmi óriáscég az október 6-án végződő négy hét során 0,4 százalékponttal növelte súlyát, míg a versenytársak közül a Casino (-0,5 %p), illetve a DIA (-0,3 %p) továbbra is befolyásának csökkenését könyvelhette el.
A kulcspiacok is igen jó teljesítményt mutattak fel az időszak során. A 12 hónapja nyitva tartó üzletek forgalma Latin-Amerikában 11,6 százalékkal hízott az elemzők által várt 7,8 százalékkal szemben. Eközben Európában a második és harmadik számú piacának számító spanyol és olasz piacokon pedig nagyobb ütemben csökkent a visszaesés mértéke, mint amit a szakértők beharangoztak.
Milyen kockázati tényezők merültek fel az elmúlt hónapokban?
Az S&P szerint nem megfelelő irányba halad a francia gazdaságpolitika, emiatt pedig leminősítette az ország adósbesorolását. A hitelminősítő szerint a növekedési kilátásokat továbbra is bizonytalanságok és kockázatok övezik, annak ellenére is, hogy az ország a második negyedévben kikerült a recesszióból. Mindez a hatalmas francia kitettség miatt akár igen kedvezőtlenül is érintheti a Carrefourt.
A fejlődő piacok teljesítményére komoly nyomást helyezhetnek a helyi devizák. Latin-Amerikában például a brazil reál és az argentin peso is bő kétszámjegyű leértékelődésen ment keresztül az év eleje óta, ami nagy mértékben erodálja a Carrefour bevételeit.
Hatalmas ingatlan tranzakcióra készül a Carrefour, egyes értesülések szerint akár 1,7 milliárd eurót is elkölthetne a cég francia, spanyol és olasz bevásárlóközpontok megvételére. A bevásárlás jó ötletnek tűnik, hiszen ha ténylegesen is talpra állnak az európai gazdaságok, akkor abból a kiskereskedelmi cég is sokat profitálhat. A befektetők azonban elsőre nem díjazták a terveket, amiről nem árult el részleteket a társaság.
Erős a technikai kép!
Továbbra is igen erős a Carrefour technikai képe, az árfolyam folytatta menetelését miután legyűrte az 1999 óta tartó csökkenő trendvonalat. Augusztusi részletesebb elemzésünk óta 15 százalékos pluszban található az árfolyam.