A fiatalok 85 százaléka vesz ajándékot, legtöbben a családtagjaiknak és párjuknak, harmaduk a barátait is meglepi valamivel.
A K&H az MTI-hez eljuttatott közleményében kiemeli: bár a megkérdezett 19-29 év közötti városi fiatalok 41 százaléka szerint a karácsony elsősorban üzleti fogás, és nem a szeretetről szól, 93 százalékuk mégis a családdal fogja tölteni az ünnepet.
A K&H felmérése szerint az ünnep a fiatalok többségének nem a túlköltekezésről szól, 80 százalékuknak vagy nem kell félretenni, vagy legfeljebb 1-2 hónapot kell gyűjtögetni a karácsonyi ajándékozáshoz.
A hitelből karácsonyozás egyáltalán nem jellemzi ezt a korosztályt, mindössze 1 százalékuk venne fel áruvásárlási hitelt. Öt százalék még nem döntötte el, hitelből vásárol-e, utóbbiak körében nagyobb arányban fordulnak elő a gyesen lévők.
A nők átlagosan 8 embernek vesznek ajándékot, míg a férfiak 6-nak.
A nagy értékű, közös ajándék a családnak nem igazán jellemző a fiatalok körében, bár 20 százalékuk ilyen vásárlásban is részt vállal.