Nem csak a lakosság mozdul nehezen a bankjától, de a nagyvállalatok túlnyomó része is ragaszkodik főbankjához, és nem gondolkozik a váltáson. Többségük szoros viszonyt ápol bankjával, és céges banki ügyeit egy kijelölt személyes kapcsolattartóval intézi – derül ki a K&H nagyvállalati monitor kutatás legfrissebb adataiból.
Az 550 hazai nagyvállalat megkérdezésével végzett K&H nagyvállalati monitor kutatás legfrissebb eredménye szerint bankügyeik intézésekor a vállalatok az állandósságot igénylik. „A személyes kapcsolatok fontosságát mutatja, hogy a vállalatok döntő többsége (88 százalék) egy kijelölt kapcsolattartóval intézi cégének bankügyeit, míg további 3 százalék a bankfiók vezetőjével tartja a kapcsolatot állandó jelleggel. A nagyvállalatok csupán 6 százaléka nem ragaszkodik feltétlenül egy kijelölt személyhez, de ők is általában ugyanahhoz a banktisztviselőhöz fordulnak, míg a vállalatok mindössze 3 százaléka bízza a véletlenre, hogy céges ügyben éppen melyik banki ügyintézőhöz kerül” – részletezte az eredményeket Hodina Péter, a K&H Bank Vállalati ügyfélkapcsolatok igazgatóságának vezetője.
A megkérdezett vállalatvezetők jelentős része (90 százalék) még csak nem is gondolkodott azon, hogy leváltaná főbankját, és más bank szolgáltatásait venné igénybe. A vállalatok 3 százaléka ugyan fontolóra vette már a váltást, de tényleges lépést még nem tett ez ügyben. Mindössze a cégek 6 százaléka kezdte már el az információgyűjtést a bankváltáshoz, és a vállalatok elenyésző hányada (1 százalék) folyamodott ténylegesen főbankjának lecseréléséhez az elmúlt egy évben.