Hárommillió forint bírságot szabott ki a Wellnet Kft.-re a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), mert a vállalkozás a Magnavital mágneses készülékek, illetve a készülékcsomagok népszerűsítése során a terméknek olyan egészségre gyakorolt hatásokat és gyógyhatásokat tulajdonított, amelyeket nem tudott igazolni.
A cég 2010. augusztusa és 2013. februárja között a Magnavital készülékcsaládot úgy népszerűsítette, hogy gyógyhatású. Az állítások fő üzenete az volt, hogy a termék használatával számos betegség hatékonyan kezelhető, orvosolható, megelőzhető, valamint egészségmegőrző hatással is rendelkezik. A GVH eljárásában azt vizsgálta, hogy megfelelnek-e a valóságnak a tájékoztatásokban megfogalmazott állítások.
A vállalkozás állításait fogyasztói tapasztalatokra alapozta, azonban a versenyhivatal gyakorlata alapján nem tekinthetők tudományos bizonyítéknak a pozitív terméktapasztalatok, a betegektől és kezelőorvosaiktól származó vélemények.
A cég által benyújtott további bizonyítékok nem azt támasztották alá, hogy a Magnavital termék tájékoztatásokban ismertetett hatásai ténylegesen érvényesülnek, hanem azt, hogy magának a pulzáló mágneses térnek milyen biológiai és fiziológiai hatása van az élő szervezetekre - írta közleményében a GVH.
A versenyhivatal megítélése szerint a vállalkozás által benyújtott bizonyítékok nem feleltek meg a tudományos ismeretekkel, megalapozottsággal szembeni elvárásoknak, így a cég nem tudta igazolni, hogy a Magnavital készülékcsalád használatával ténylegesen elérhetőek-e a tájékoztatásokban kiemelt egészségügyi hatások.
A reklámokban megjelenő tájékoztatások alapján a fogyasztók arra a következtetésre is juthattak, hogy az eredeti árnál kedvezményesebben vehetik meg a készülékcsalád tagjait. A vizsgálat során azonban kiderült, hogy valójában a feltüntetett "eredeti áron" nem értékesítettek egyetlen terméket sem, így a fogyasztók valójában nem kaptak semmilyen árkedvezményt.