Minden karácsonykor külföldi turisták tízezrei özönlenek Rovaniemibe, a sarkkörön fekvő városba. A finnek hangoztatják, hogy a Mikulás a finnországi Lappföldről származik, számos idegenforgalmi programot szerveznek alakja köré, a szállodák is megtelnek karácsony idején.
A Mikulás a legismertebb finnországi márka - mondta Petri Paarnio, a márka jogaival rendelkező Santa Claus Licencing igazgatója, aki ki szeretné szélesíteni Joulupukki "munkakörét". Cége videojátékokban, nagy nemzetközi eseményeken, vidámparkokban és sokféle termékekben akarja felhasználni a Mikulást. A finn idegenforgalmat népszerűsítő cégekkel szorosan együttműködő vállalat 2014-re olyan piacot célzott meg, amelynek az értéke több száz millió euró.
Lehetőséget látnak a Mikulás népszerűsítésre olyan országokban is, ahol nem a keresztény hagyomány az uralkodó. Ezért is szavazott meg a napokban a parlament 300 ezer eurót a Mikulás kínai propagálására.
Európában a Mikulás hagyományosan rövid időszakhoz kapcsolódik, Ázsiában viszont olyan személyiséggé válhat, aki egész évben előtérben van - véli Petri Paarnio.
Nagy számban érkeznek japánok Mikulás városába, de egyre nő a kínaiak, hongkongiak, dél-koreaiak és szingapúriak száma is - mondta el Sanna Kortelainen, Rovaniemi idegenforgalmi hivatalának vezetője. Az ázsiai forgalom növekedése annak köszönhető, hogy a Finnair több járatot indított Helsinki és az ázsiai fővárosok között.
Az orosz látogatókkal a szezon január elejéig elhúzódik, mert az ortodox keresztények január 7-én ünneplik a karácsonyt.