A negyedik negyedévben elvétette az elemzői várakozásokat az árbevétel terén a Starbucks. A világ legnagyobb kávéházláncát üzemeltető cég az időszak során, „csak” 12 százalékkal nagyobb értékesítésről számolt be, mint egy évvel korábban. A 4,24 milliárd dolláros bevétel pedig elmaradt a Bloomberg elemzői konszenzusában szereplő 4,29 milliárd dollárral szemben.
A legalább egy éve nyitva lévő üzletek forgalma sem alakult túl fényesen, a Consensus Metrix konszenzusában várt 5,9 százalékos bővülés helyett ugyanis csak 5 százalékos növekedésről számolt be a kávézólánc.
A pénzügyi igazgató elmondása szerint a decemberi forgalombővülés némiképp visszavett a lendületből, ez azonban annak tudható be, hogy egyre több karácsonyi vásárló részesíti előnyben az online bevásárlást az áruházak tömött soraival szemben.
A társaság ugyanakkor korántsem tett le az értékesítés felpörgetéséről, aminek a prémium minőségű péksütemények, az ebéd menü, illetve a kávé mellett egyéb italok értékesítése adhat lendületet.
A profit terén viszont már jobban teljesített a Starbucks, a részvényenkénti 71 centes nyereség ugyanis felülmúlta a szakértők által előrejelzett 69 centet.
Ráadásul az október elején kezdődött, 2014-es üzleti éve után magasabb profitra számít a menedzsment. Az eddigi 2,55-2,65 dolláros előrejelzéssel szemben, már 2,59-2,67 dollárnyi nyereségre számít a vezetés. Az elemzők jelenleg 2,66 dolláros EPS-t várnak idén.
Itt az ideje a Starbucksra nézni?
A felemásra sikerült negyedéves gyorsjelentést követően 1,1 százalékos emelkedést hozott össze a vállalat részvénye a normál kereskedés utáni órákban. Ráadásul az elmúlt egy év tőzsdei szereplésére sem panaszkodhatnak a befektetők, igaz decemberben megtört az addigi töretlen hegymenet.
A Starbucks árfolyama azonban még így is 35 százalékkal magasabban található, mint 2012 januárjában. A tegnapi teljesítményének köszönhetően pedig az árfolyam egy markáns támaszáról, a 200 napos mozgóátlagról pattant fel, ami mindenképpen pozitívumnak tekinthető technikai szemszögből nézve.