A prognózis szerint a testen viselhető eszközökből idén 4 millió, két év múlva 10 millió darab kel majd el, ez utóbbi adatnak pedig hat év elegendő lesz ahhoz, hogy megtízszereződjön.
Forgalomban 750 milliárd dollárnál is nagyobbra számítanak, ebbe persze beletartoznak a táblagépek, a PC-k, a televíziókészülékek, a konzolok, és az okostelefonok is. 750 milliárd dollár mindenesetre közel kétszerese a 2007-es forgalomnak.
Becslések szerint ha az okoksszemüveg üzleti felhasználása beindul – bár egyelőre az egyéni felhasználás a domináns –, 2017-re akár 1 millió dollárt spórolhat meg a cégeknek évente. Az okosórák kevésbé meredek felfutás elé néznek – 2 millió értékesítésre tippelnek a szakemberek –, részben mert nem kell hozzájuk annyira passzívnak lenni, mint az okosszemüveghez, legalább egy-két klikkbe kerül, hogy információhoz jussunk. Érdemes még megemlíteni a fitnesspántokat, a prognózis szerint ezekből mintegy 4 millió darab fogyhat 2014-ben, de egyáltalán nem vár rájuk az az általános népszerűség, amely a szemüvegre és az órára. Talán azért sem, mert sok funkciójukat már évek óta használjuk a hasonló alkalmazásokon.
Okosórákból 2 millió darab kelhet el az idén, forgalmuk hosszabb távon is kisebb lesz az okosszemüvegénél, amelyekhez képest fő hátrányuk, hogy nem a látótérben helyezik el az információkat. A sportrajongók és az életmódváltást fontolgatók körében népszerűek lesznek az okos fitness pántok, amelyekből szintén közel 4 millió darab fogyhat az idén, ám használatuk középtávon sem válik általánossá.
Idén lesz hét éve, hogy az okos szó előtag lett a technológiai fejlesztés szótárában. Ne feledkezzünk meg tehát az úttörő műfajról, az okostelefonról. Még mindig hatalmas növekedésnek néz elébe, a Deloitte szerint 12 százalékkal többet adnak el belőle, mint 2013-ban, ezzel 375 milliárd dollárra emelkedik a forgalom. Főként a fejlődő országokra számítanak az elkövetkező 5 évben, ráadásul – nem hoax! – az 55 feletti korosztályra. A táblagépek eladásától 100 milliárd dollárt vár a piac, és arra is felkészülhetünk, hogy egyre olcsóbbak lesznek.
Ámde nem minden papsajt. A PC-k piacán például a tavalyi 12 százalékos visszaesés után 4 százalékos csökkenés várható. A televíziókészülékek piaca is szűkült, ezért túl lassan megy le az áruk. Úgy tűnik, a 3D technológia, a hang- vagy mozdulatvezérlés kevés ahhoz, hogy elcsábítsa az átlagos fogyasztót. Ezzel együtt úgy becslik, 2014 végére világszerte 50 millió háztartás kettő vagy több különálló TV-előfizetéssel fog rendelkezni, ami várhatóan körülbelül 5 milliárd dolláros árbevétel-többletet generál. Az érintett háztartások az elsődleges – szatellit, kábel, vagy IPTV – előfizetés mellett SVOD (Subscription Video On Demand) szolgáltatást is igénybe vesznek. A prémium sportközvetítési jogokból származó bevétel 2,9 milliárd dollárral 24,2 milliárd dollárra fog nőni, ami 2013-hoz képest 14 százalékos növekedés. A jogdíjak növekedését a fontosabb európai nemzeti futballbajnokságokkal és észak-amerikai bajnokságokkal kötött új megállapodások idézik elő.
A kutatás arra is kitér, hogy világszerte 100 millió eVizitre kerülhet sor az idén, ez potenciálisan több mint 5 milliárd dolláros megtakarítást jelenthet a személyes orvosi vizit költségeihez képest, illetve 400 százalékos növekedést a 2012-es adatokkal összehasonlítva.
Személy szerint egyszerre bánom és tölt el örömmel, hogy az AÜA mozaikszónak esze ágában nem volt meghonosodni a magyar nyelvben, és valljuk be, az „azonnali üzenetküldő alkalmazás”-sal sem rózsás a helyzet. Felhasználói oldalon ez utóbbi le fogja nyomni az SMS-küldést, véli a Deloitte: miközben napi 50 milliárd chat-üzenet száll ki az éterbe, SMS-ből 21 milliárd. Ennek ellenére az SMS-ek az idén még mindig 100 milliárd dollár árbevételt fognak generálni, ami nagyjából ötvenszerese a chatszolgáltatások teljes bevételének.