Óriási csalódást okozott befektetőinek a tengerentúli JC Penney kiskereskedelmi cég, ugyanis nem tett közzé konkrét értékesítési adatokat a meghatározó jelentőségű ünnepi szezonról. A részvényesek nem is rejtették véka alá véleményüket, ami az árfolyam zuhanásán nyomán követhető.
Komoly fejfájást okozott a piaci szereplőknek az amerikai JC Penney kiskereskedelmi lánc, ugyanis az ünnepi szezon értékesítéséről csupán annyit közölt a menedzsment, hogy elégedettek az adattal.
Konkrét számok hiányában azonban igencsak nagy csalódottság lett úrrá a befektetőkön, akik mintegy 7 százalékos mínuszba taszították a JC Penney árfolyamát.
Rick Snyder, a Maxim Group elemzője igencsak rátapintott a lényegre, véleménye szerint ugyanis sokkal fontosabb, hogy mit rejteget a vállalat, mint amit közöl.
Pedig az elmúlt hónapokban közölt eladási adatok után már-már bizakodhatni kezdhettek volna a befektetők. Októberben 2011 decembere óta először tudott éves alapon növekedést (+0,9%) felmutatni az értékesítések terén a legalább egy éve nyitva lévő üzleteiben, míg novemberben már 10,1 százalékos bővülésről számolt be. Utóbbi azonban főleg azzal magyarázható, hogy tavaly ilyenkor a Sandy hurrikán miatt alacsony volt a forgalom.
Ráadásul hosszú idő után a negyedik negyedévben mutathat fel ismét növekedést a minimum 12 hónapja nyitva tartó egységeiben az elemzői várakozások szerint. A Retail Metrics szerint a bővülés üteme 5,3 százalék lehet, aminek tudatában kár vol ilyen "kis malőrrel" elrondítani a teljesítményt.
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!