A Pénzcentrum.hu idézi az Elmű-Émász ügyfél-tájékoztatóját: „A 2014. január 15-ét követően kiállításra kerülő villamos energia számláit már nem áll módunkban a Díjnet felületén bemutatni. Annak érdekében, hogy Ön továbbra is zökkenőmentesen élvezhesse az elektronikus számlázás, illetve banki számla kiegyenlítés előnyeit, saját online ügyfélszolgálati rendszerünkben is biztosítjuk ezeket a funkciókat."
A Pénzcentrum szerint ez azt jelenti, hogy a jövőben mindenkinek fel kell keresnie az Elmű-Émász saját online ügyfélszolgálati felületét, amennyiben látni akarja a számláját, illetve be akarja fizetni. Ez visszalépés az eddigiekhez képest, amikor is egyetlen internetes oldalon be lehetett fizetni a számlákat, legyen az közüzemi szolgáltatás, vagy biztosítási díj. Az elektronikus számlabemutatás ráadásul 30-40 százalékkal olcsóbb is a cégek számára, mint a sárga csekkes befizetés, márpedig a változások hatására félő, hogy sok ügyfél visszatér ehhez a megoldáshoz.
A Díjnetet több mint 70 ezer Elmű-Émász-ügyfél használta eddig, ami közel negyede a Díjnet teljes ügyfélszámának. Átlagosan 2,6-2,7 számlával rendelkezik egy ügyfél a Díjnetnél, így valójában nem vész el az ügyfelek negyede, de azért a Díjnet forgalma közel tizedével visszaeshet az Elmű-Émász döntése miatt, az ügyfeleknek pedig eggyel több felületet kell használniuk a számláik rendezésekor.
Az Elmű ugyanakkor úgy érvel, hogy az ügyfeleik kényelme nőni fog a jövőben: a cég honlapján ugyanis egy helyen érhető el az ügyfélszolgálat, a számlázás-fizetés, a szerződéskötés, a tarifa- és díjmegtekintési funkció. Az áramszolgáltatónál elérhető újítások (például az úgynevezett okos mérés) használata kifejezetten kényelmesebb lesz a változásnak köszönhetően – ígéri Boross Norbert, a társaság kommunikációs igazgatója.